Organizacja duszpasterstwa WT-SST-OD
Duszpasterstwo, jako zorganizowana działalność Kościoła pragnie dążyć do coraz bardziej skutecznego oddziaływania. Stąd zainteresowanie implementacją wiedzy prakseologicznej, właściwej dla teorii organizacji i zarządzania do działalności duszpasterskiej. Podczas zajęć słuchacz pozna podstawowe zasady organizacji i zarządzania, a także nauczy się, jak je stosować w działalności kościelnej.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - ma pogłębioną wiedzę w zakresie organizacji i zarządzania duszpasterstwem:
W2 - ma pogłębioną wiedzę na temat organizacji Kościoła i jego misji, a także funkcji wypełnianych przez duchownych i laikat:
U2 - posiada własny warsztat badawczy, pozwalający mu realizować samodzielnie zadania naukowe, w tym prognozowanie zachodzących procesów i budowanie teologicznych modeli i programów działalności duszpasterskiej:
KS1 - zdolny jest do odpowiedzialnego podejmowania innowacyjnych zadań religijno-społecznych, szczególnie związanych z wyzwaniami pastoralnymi:
Kryteria oceniania
W1:
3 (dst) - posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania duszpasterstwem;
4 (db) - posiada pogłębioną wiedzę w zakresie organizacji i zarządzania duszpasterstwen;
5 (bdb) - potrafi swobodnie korzystać z różnych teorii z zakresu organizacji i zarządzania duszpasterstwem.
W2:
3 (dst) - ma podstawową wiedzę na temat organizacji Kościoła i jego misji, a także funkcji wypełnianych przez duchownych i laikat;
4 (db) - posiada pogłębioną wiedzę na temat organizacji Kościoła i jego misji, a także funkcji wypełnianych przez duchownych i laikat;
5 (bdb) - potrafi proponować własne rozwiązania na temat organizacji Kościoła i jego misji.
U1:
3 (dst) - posiada podstawowy warsztat badawczy, pozwalający mu realizować samodzielnie zadania naukowe, w tym prognozowanie zachodzących procesów i budowanie teologicznych modeli i programów działalności duszpasterskiej;
4 (db) - posiada własny warsztat badawczy, pozwalający mu realizować samodzielnie zadania naukowe, w tym prognozowanie zachodzących procesów i budowanie teologicznych modeli i programów działalności duszpasterskiej;
5 (bdb) - potrafi samodzielnie i w zespole proponować własne rozwiązania z zakresu prognozowania zachodzących procesów i budowanie teologicznych modeli i programów działalności duszpasterskiej.
KS1:
3 (dst) - dostrzega wyzwania pastoralne;
4 (db) - zdolny jest do odpowiedzialnego podejmowania innowacyjnych zadań religijno-społecznych, szczególnie związanych z wyzwaniami pastoralnymi;
5 (bdb) - ma kompetencje do proponowania własnych rozwiązań pastoralnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: