Wymagania wstępne:
1. Aktywne uczestnictwo we wszystkich wykładach (odbywających się online). Dopuszczalne są 2 nieobecności.
2. Opracowanie jednego, uzgodnionego z prowadzącym, tematu w formie pisemnej.
3. Zaliczenie przedmiotu w formie testu końcowego.
Po zakończeniu zajęć student posiada
a) wiedzę w zakresie:
EK 1 – znajomości metod misyjnych na przestrzeni dwudziestu wieków historii Kościoła, jak również kontekstów historycznych (polityczno-społecznych oraz kulturowych), w jakich poszczególne metody były rozwijane.
b) w zakresie umiejętności:
EK 2 – potrafi krytycznie odnieść się do różnorodnych zarzutów pod adresem stosowanych metod misyjnych w historii Kościoła, wykazując ich mocne i słabe strony oraz ich adekwatność w zmieniających się epokach.
c) w zakresie kompetencji społecznych:
EK 3 – potrafi wskazać na współczesne zrozumienie metod misyjnych w odniesieniu do współczesnych problemów społecznych na poszczególnych kontynentach.
Metody i kryteria oceniania:
EK nr 1 określany jako posiadanie wiedzy:
Ndst (2): brak rozeznania w temacie metod misyjnych na przestrzeni dwudziestu wieków historii Kościoła, jak również kontekstów historycznych (polityczno-społecznych oraz kulturowych).
Dst (3): bardzo ogólna wiedza na temat metod misyjnych na przestrzeni dwudziestu wieków historii Kościoła, jak również kontekstów historycznych (polityczno-społecznych oraz kulturowych).
Db (4): dobra orientacja w temacie dotyczącym metod misyjnych na przestrzeni dwudziestu wieków historii Kościoła, jak również kontekstów historycznych (polityczno-społecznych oraz kulturowych).
Bdb (5): bardzo dobra orientacja w temacie metod misyjnych na przestrzeni dwudziestu wieków historii Kościoła, jak również kontekstów historycznych (polityczno-społecznych oraz kulturowych).
EK nr 2 określany jako umiejętność:
Ndst (2): nie posiada elementarnej umiejętności krytycznego odniesienia się do różnorodnych zarzutów pod adresem stosowanych metod misyjnych w historii Kościoła, wykazując ich mocne i słabe strony oraz ich adekwatność w zmieniających się epokach.
Dst (3): posiada względnie dobrą umiejętność krytycznego odniesienia się do różnorodnych zarzutów pod adresem stosowanych metod misyjnych w historii Kościoła, wykazując ich mocne i słabe strony oraz ich adekwatność w zmieniających się epokach.
Db (4): posiada dobrą umiejętność krytycznego prezentowania, omawiania i odnoszenia się do różnorodnych zarzutów pod adresem stosowanych metod misyjnych w historii Kościoła, wykazując ich mocne i słabe strony oraz ich adekwatność w zmieniających się epokach.
Bdb (5): posiada bardzo dobrą umiejętność krytycznego prezentowania i omawiania tematyki odnoszącej się do różnorodnych zarzutów pod adresem stosowanych metod misyjnych w historii Kościoła, wykazując ich mocne i słabe strony oraz ich adekwatność w zmieniających się epokach.
EK nr 3 określany jako kompetencje społeczne:
Ndst (2): nie potrafi wykazać żadnych powiązań pomiędzy stosowanymi w historii metodami misyjnymi a rozmaitymi współczesnymi problemami na poszczególnych kontynentach.
Dst (3): potrafi jedynie bardzo ogólnikowo wykazać powiązania pomiędzy stosowanymi w historii metodami misyjnymi a rozmaitymi współczesnymi problemami społecznymi na poszczególnych kontynentach.
Db (4): potrafi adekwatnie wykazać powiązania pomiędzy stosowanymi w historii metodami misyjnymi a rozmaitymi współczesnymi problemami społecznymi na poszczególnych kontynentach.
Bdb (5): potrafi bardzo jasno i z pasją wykazać powiązania pomiędzy stosowanymi w historii metodami misyjnymi a rozmaitymi współczesnymi problemami społecznymi na poszczególnych kontynentach.