Katechetyka WT-SST-KAT
. Poznawanie podstawowych zasad dotyczących metodologii pisania prac magisterskich
2. Kwerenda źródeł i literatury pomocniczej
3. Formułowanie tematu pracy
4. Budowanie planu pracy
5. Struktura pracy
6. Język pracy
7. Odnośniki i przypisy
8. Wstęp i zakończenie pracy
9. Bibliografia i jej układ
10. Sposób traktowania cytatów
11. Struktura poszczególnych rozdziałów pracy
12. Specyfika badań katechetycznych
13. Dyskusja nad zaprezentowanymi fragmentami prac
14. Publiczne prezentowanie umiejętności robienia odnośników i przypisów
15. Plagiat i autoplagiat
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu seminarium student
w zakresie wiedzy;
EK 1: wymienia podstawowe zasady tworzenia pracy naukowej. Nazywa dokładnie poszczególne czynności w przygotowaniu i tworzeniu pracy naukowej. Charakteryzuje rodzaje kwerendy, przypisów, zasady tworzenia bibliografii.
W zakresie umiejętności:
EK 2: analizuje poszczególne pojęcia i zasady budowania pracy naukowej. Rozróżnia rodzaje analizy: teologicznej, katechetycznej, historycznej. Projektuje plan pracy. Tworzy strukturę pracy i ją wypełnia.
W zakresie kompetencji:
EK 3: dyskutuje nad metodologią pracy naukowej. Dostrzega potrzebę pracy w zespole nad tworzeniem dysertacji naukowej. Jest otwarty na współczesne zdobycze w zakresie metodologii pracy. Docenia znaczenie prac teologicznych i katechetycznych dla rozwoju nauki oraz kultury.
Opis ECTS:
udział w seminarium: 30 godz.
praca własna studenta nad pracą magisterską: 50 godz.
konsultacje z prowadzącym: 20 godz.
Razem 4 ECTS
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia seminarium jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa
- J. E. Bielecki (opr.), Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993
- M. Majewski, Metodologia katechetyki w teorii i praktyce, Poligrafia Salezjańska, Kraków 1998.
Literatura uzpełniająca:
- B. J. F. Lonergan, Metoda w teologii, PAX, Warszawa 1976
- St. C. Napiórkowski, Jak uprawiać teologię, Wrocław 1994
- J. Wicks, Wprowadzenie do metody teologicznej, Kraków 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: