Kairologia WT-SST-KAR
- http://iomd4ip (w cyklu 2022/23_Z)
Celem wykładu jest przybliżenie kryteriów teologicznych do rozpoznawania znaków czasu we współczesnej rzeczywistości. W tym celu słuchacze najpierw poznają podstawy teologiczne nauki o kairologii, następnie zapoznają się ze współczesnymi przemianami społecznymi po to, by finalnie dostać narzędzia do analizy przesłanej empirycznych do odczytywania znaków czasu.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - ma pogłębioną wiedzę z zakresu teologii pastoralnej, rozwija ją i twórczo stosuje przy analizowaniu znaków czasu;
W2 - szczegółowo zna terminologię biblijną i teologiczną oraz procesy i uwarunkowania działalności duszpasterskiej konieczne do rozpoznawania znaków czasu;
U1 - posiada podstawowe umiejętności badania współczesności oraz wykorzystania metod i narzędzi służących jej właściwej interpretacji;
U2 - umie samodzielnie zdobywać i integrować wiedzę z różnych dyscyplin, zwłaszcza w zakresie nauk humanistycznych i społecznych oraz poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności dotyczące znaków czasu;
U3 - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji dotyczącej znaków czasu, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań;
KS1 - rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się przez całe życie w zakresie znaków czasu, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych osób oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;
KS2 - potrafi współdziałać i pracować w grupie rozpoznającej znaki czasu oraz określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki tej działalności.
Kryteria oceniania
W1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę z zakresu teologii pastoralnej, rozwija ją i twórczo stosuje przy analizowaniu znaków czasu;
- na ocenę dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę z zakresu teologii pastoralnej, którą rozwija ale nie potrafi zastosować przy analizowaniu znaków czasu;
- na ocenę dostateczną słuchacz ma wiedzę z zakresu teologii pastoralnej, ale nie czuje potrzeby jej rozwijania i stosowania przy analizowaniu znaków czasu.
W2:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz szczegółowo zna terminologię biblijną i teologiczną oraz procesy i uwarunkowania działalności duszpasterskiej konieczne do rozpoznawania znaków czasu;
- na ocenę dobrą słuchacz pobieżnie zna terminologię biblijną i teologiczną oraz procesy i uwarunkowania działalności duszpasterskiej konieczne do rozpoznawania znaków czasu
- na ocenę dostateczną słuchacz posługuje się podstawową terminologią biblijną i teologiczną, ale nie potrafi jej wykorzystać przy rozpoznawaniu znaków czasu.
U1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz posiada podstawowe umiejętności badania współczesności oraz wykorzystania metod i narzędzi służących jej właściwej interpretacji;
- na ocenę dobrą słuchacz posiada pobieżne umiejętności badania współczesności oraz wykorzystania metod i narzędzi służących jej właściwej interpretacji;
- na ocenę dostateczną słuchacz posiada pobierze umiejętności badania współczesności, ale nie potrafi wykorzystywać metod i narzędzi służących jej właściwej interpretacji.
U2
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz umie samodzielnie zdobywać i integrować wiedzę z różnych dyscyplin, zwłaszcza w zakresie nauk humanistycznych i społecznych oraz poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności dotyczące znaków czasu;
- na ocenę dobrą słuchacz umie samodzielnie zdobywać i integrować wiedzę z różnych dyscyplin, zwłaszcza w zakresie nauk humanistycznych i społecznych oraz poszerzać umiejętności badawcze ale nie potrafi podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności dotyczące znaków czasu;
- na ocenę dostateczną słuchacz umie samodzielnie zdobywać i integrować wiedzę z różnych dyscyplin, zwłaszcza w zakresie nauk humanistycznych i społecznych ale nie potrafi poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności dotyczące znaków czasu.
U3:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji dotyczącej znaków czasu, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań;
- na ocenę dobrą słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji dotyczącej znaków czasu, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków ale nie potrafi tworzyć syntetycznych podsumowań;
- na ocenę dostateczną słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji dotyczącej znaków czasu, ale nie potrafi wykorzystywać własnych poglądów oraz poglądów zaczerpniętych z literatury, czy formułować wniosków oraz tworzyć syntetycznych podsumowań.
KS1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się przez całe życie w zakresie znaków czasu, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych osób oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;
- na ocenę dobrą słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się przez całe życie w zakresie znaków czasu, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych osób ale nie potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;
- na ocenę dostateczną słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się przez całe życie w zakresie znaków czasu, ale nie potrafi potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych osób czy samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny.
KS2:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz potrafi współdziałać i pracować w grupie rozpoznającej znaki czasu oraz określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki tej działalności;
- na ocenę dobrą słuchacz potrafi współdziałać i pracować w grupie rozpoznającej znaki czasu oraz określać priorytety służące realizacji określonego zadania ale nie potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki tej działalności;
ale nie potrafi określać priorytetów służących realizacji określonego zadania i przewidywać wielokierunkowych skutków tej działalności.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: