Język hebrajski WT-SST-JH
Celem kursu jest przygotowanie studentów do samodzielnej pracy z tekstem Biblii Hebrajskiej. W czasie zajęć studenci pogłębiają znajomość morfologii i syntaksy biblijnego języka hebrajskiego oraz systematycznie zapoznają się ze słownictwem Biblii Hebrajskiej na podstawie realizacji jednostek z podręcznika. Lektura wybranych tekstów Biblii Hebrajskiej o charakterze narracyjnym oraz poetyckim.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: Nakład pracy:
1) Udział w zajęciach - 60 godzin
2) Praca domowa - ćwiczenia - 40 godzin
3) Przygotowanie się do egzaminu - 30 godzin
150 godzin | W cyklu 2022/23_Z: Liczb zajęć w semestrze 30 godzin.
Praca domowa - 30 godzin
Razem 60 godzin = 2 ECTS |
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty kształcenia:
TD-W07 zna aktualne problemy badawcze w zakresie wybranej specjalizacji teologicznej
TD-W11 posiada znajomość przynajmniej jednego jezyka obcego, w którym potrafi podejmować komunikację naukową
TD-U06 potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki i ocenia jej
merytoryczną oraz metodologiczną wartość
TD-U12 potrafi prowadzić zajęcia dydaktyczne różnego typu (wykład,
ćwiczenia, konwersatorium, seminarium)
TD-K03 jest krytyczny wobec własnych osiągnięć naukowo-badawczych i aktywnie dąży do wzrostu efektywności swoich działań
TD-K07 jest kreatywny w poszukiwaniu nowych obszarów badań i kierowaniu ich przebiegiem.
Kryteria oceniania
Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się na każdych zajęciach, które mają charakter interaktywny. Warunkiem zaliczenia jest:
- regularna obecność i aktywność na zajęciach
- wykonywanie zadań domowych
- znajomość słówek i form gramatycznych z zakresu przerobionego materiału
- umięjetność tłumaczenia wybranych tekstów Starego Testamentu
Ocena zależy od liczby punktów uzyskanych na sprawdzianie ustnym i pisemnym, przeprowadzonym stacjonarnie.
Na ocenę należy uzyskać określoną liczbę punktów:
na bdb (5) - należy uzyskać 95-100%
na db + (4,5) - 85-94 %
na db (4) - 75-84%
na dst + (3,5) - 65-74%.
na dst (3) - 55-64%.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie wszystkich sprawdzianów oraz wykazanie się znajomością gramatyki, syntaktyki i słówek hebrajskich w czasie zajęć.
Literatura
Podręcznik I i II semestru
T. LAMBDIN, Wprowadzenie do hebrajskiego biblijnego, Lublin 2012.
Biblia Hebraica Stuttgartensia, red. E. ELLIGER, W. RUDOLPH, Stuttgart 19975.
Biblia Hebraica Quinta: Megilloth, red. A. SCHENKER i in., Deutsche Biblegeselschaft, Stuttgart 2004.
KOEHLER L., BAUMGARTNER W., STAMM J. J., DEC P. (red. wyd. pol.), Wielki słownik hebrajsko-polski i aramejsko-polski Starego Testamentu, PSB 30, t. 1‑2, Oficyna Wydawnicza „Vocatio”, Warszawa 2008.
STRONG J., Hebrajsko-polski i aramejsko-polski słownik Stronga z lokalizacją słów hebrajskich i aramejskich oraz kodami Baumgartnera, PSB 45, Oficyna Wydawnicza „Vocatio”, Warszawa 2017.
W cyklu 2021/22_Z:
LAMBDIN T., Wprowadzenie do hebrajskiego biblijnego, Wydawnictwo KUL, Lublin 2012. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: