Muzyka kościelna-śpiew liturgiczny WT-SPL-MKSL
Studenci zapoznają się z następującymi zagadnieniami: notacja muzyczna, rytmika, agogika, melodyka, harmonia, dynamika, tradycyjne i nowsze pieśni kościelne, elementy chorału gregoriańskiego.
W ramach ćwiczeń nabywają umiejętności prawidłowego wykonywania pieśni kościelnych oraz chorału gregoriańskiego oraz rozumieją podstawowe zasady regulujące obecność muzyki w liturgii.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student definiuje pojęcia: notacja muzyczna, rytmika, agogika, melodyka, harmonia, dynamika
W2- student rozumie podstawowe zasady regulujące obecność muzyki w liturgii
U1- student wykonuje pieśni kościelnej
U2 - student wykonuje utwory chorału gregoriańskiego
K1 - student jest wrażliwy na właściwy dobór śpiewów do liturgii
Kryteria oceniania
Efekt W1:
- na ocenę bardzo dobrą student definiuje poprawnie wszystkie pojęcia: notacja muzyczna, rytmika, agogika, melodyka, harmonia, dynamika
- na ocenę dobrą student definiuje poprawnie większość pojęć: notacja muzyczna, rytmika, agogika, melodyka, harmonia, dynamika
- na ocenę dostateczną student definiuje niektóre pojęcia: notacja muzyczna, rytmika, agogika, melodyka, harmonia, dynamika
Efekt W2:
- na ocenę bardzo dobrą student rozumie i prawidłowo charakteryzuje wszystkie prezentowane zasady regulujące obecność muzyki w liturgii
- na ocenę dobrą student rozumie i prawidłowo charakteryzuje większość prezentowanych zasad regulujących obecność muzyki w liturgii
- na ocenę dostateczną student student rozumie i prawidłowo charakteryzuje podstawowe zasady regulujące obecność muzyki w liturgii
Efekt U1:
- na ocenę bardzo dobrą student poprawnie wykonuje wszystkie ćwiczone podczas zajęć pieśni kościelne
- na ocenę dobrą student poprawnie wykonuje większość ćwiczonych podczas zajęć pieśni kościelnych
- na ocenę dostateczną student wykonuje niektóre ćwiczone podczas zajęć pieśni kościelne
Efekt U2:
- na ocenę bardzo dobrą student wykonuje poprawnie wszystkie ćwiczone podczas zajęć śpiewy chorału gregoriańskiego
- na ocenę dobrą student wykonuje większość ćwiczonych śpiewów chorału gregoriańskiego
- na ocenę dostateczną student wykonuje niektóre spośród ćwiczonych podczas zajęć śpiewów gregoriańskich
Efekt K1:
- na ocenę bardzo dobrą student wykazuje wysoką wrażliwość na poprawność doboru śpiewów do liturgii
- na ocenę dobrą student wykazuje wrażliwość na poprawny dobór śpiewów do liturgii
- na ocenę dostateczną student wykazuje wystarczającą wrażliwość na prawidłowy dobór śpiewów do liturgii
Literatura
J. Siedlecki, Śpiewnik kościelny, Kraków 2001
Exsultate Deo, śpiewnik mszalny, Katowice 1998
Śpiewnik liturgiczny, Lublin 1998
A. Filaber, Prawodawstwo muzyki liturgicznej, Warszawa 1997
F. Wesołowski, Zasady muzyki, Kraków 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: