Język angielski-Konwersacje i lektura tekstów WT-SPL-JAK
Zagadnienia gramatyczne:
- mowa zależna: zdania twierdzące, pytające, prośby, polecenia i rady + pytania pośrednie,
- różnorodne konstrukcje gramatyczne.
Zagadnienia leksykalne:
- typowe słownictwo występujące w tekstach liturgicznych (również formy typowe dla Middle English),
- słownictwo związane z kapłaństwem i życiem duchowym,
- czasowniki typu: phrasal verbs oraz związki frazeologiczne.
Aktywność studenta:
Udział w ćwiczeniach - 30 godzin,
Przygotowanie do ćwiczeń - 15 godzin,
Przygotowanie do testów - 5 godzin,
Przygotowanie do egzaminu - 15 godzin
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- rozumie dłuższe wypowiedzi i wykłady, nadąża za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest mu znany.
- czyta ze zrozumieniem artykuły i dłuższe bardziej skomplikowane teksty dotyczące problemów współczesnego świata oraz religii i życia duchowego, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy.
- porozumiewa się na tyle płynnie i spontanicznie, żeby prowadzić dość swobodne rozmowy.
- bierze czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy w tym tematy religijne, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów.
- pisząc, formułuje przejrzyste i rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują w tym na tematy dotyczące religii i życia duchowego.
Kryteria oceniania
- testy po zakończeniu danego zagadnienia gramatycznego lub leksykalnego,
- streszczenia dłuższych tekstów.
Egzamin końcowy jest przeprowadzany w formie pisemnej i trwa 45 minut. Studenci czytają krótki rozdział z książki kardynała Basila Hume'a 'To be a Pilgrim', a następnie piszą streszczenie. Sprawdzane jest w ten sposób zrozumienie struktur gramatycznych na poziomie B2-C1 oraz zrozumienie słownictwa związanego z tematyką kościół, wiara, życie duchowe. Formuła egzaminu sprawdza również umiejętność selekcji najważniejszych elementów z przeczytanego tekstu oraz produkcję krótkiego streszczenia na poziomie B2.
Literatura
New Headway intermediate the fourth edition, Liz and John Soars, Oxford 2012
The Order of the Mass, 2011;
The Bible;
To be a Pilgrim, Basil Hume OSB, Tringe St Paul Publications 1988;
Light in the Lord – Reflections on Priesthood Basil Hume OSB, Tringe St Paul Publications 1991.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: