Etyka-Interpretacja etyczna szczegółowych zachowań człowieka WT-SPL-EIE
Celem ćwiczeń z etyki jest kształtowanie umiejętności praktycznej oceny zdarzeń i konkretnych sytuacji bytowych w aspekcie etycznym, ze szczególnym uwzględnieniem etyki klasycznej, odkrywającej dobro obiektywne. W tym kontekście podejmowane są takie zagadnienia jak: aborcja, eutanazja, kara śmierci czy klauzula sumienie w odniesieniu do prawa stanowionego. Obok tego, analizowane są zagadnienia będące przedmiotem tak zwanych etyk stosowanych, a więc etyka biznesu, etyka ekologii, etyka mediów, czy etyka polityki. Odrębnym działem ćwiczeń jest rozpoznawanie i wyjaśnianie tzw. dylematów etycznych. Studenci przygotowują się do zajęć w oparciu o wskazaną lekturę oraz przywołując sytuacje opisywane i oceniane w mediach, bądź znane z własnych doświadczeń.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętność oceny etycznej konkretnych działań człowieka oraz sytuacji związanych z jego egzystencją
Kryteria oceniania
Ocena bardzo dobra: adekwatny opis i ocena etyczna konkretnej sytuacji lub konkretnego działania
Ocena dobra: poprawna ocena etyczna konkretnej sytuacji
Ocena dostateczna, ogólnie poprawna, choć nie do końca wyczerpująca ocena etyczna konkretnej sytuacji lub zdarzenia
Literatura
Chyrowicz B. O sytuacjach bez wyjścia w etyce, Wydawnictwo Znak, Kraków 2008
McCoy A. Etyka chrześcijańska, Tł. Piechocki K., W drodze 2007
Russ J., Współczesna myśl etyczna tł A. Kuryś, PAX, Warszawa 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: