Metodyka pracy rewalidacyjnej z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie WT-SOP-MPR
Treści merytoryczne:
1.Dostosowanie metod, form, środków do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w pracy w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym.
2.Ogniwa procesu kształcenia i ich charakterystyka.
3.Operacjonalizacja celów kształcenia, procedury osiągania celów, formy pracy ucznia, kryteria doboru metod w poszczególnych etapach edukacyjnych, specyfika wykorzystania środków dydaktycznych.
4.Metoda ośrodków pracy jako najczęściej stosowany i efektywny system kształcenia zintegrowanego - budowa dziennego ośrodka pracy, sposoby korelowania treści, zakres treściowy poszczególnych sfer edukacji i ich rola w budowie dziennego ośrodka pracy.
5. Inne metody aktywizujące w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną.
Metody oceny: ocenianie ciągłe na podstawie aktywności w trakcie ćwiczeń, przygotowanie projektu
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
1. Tkaczyk G., Metodyka nauczania i wychowania początkowego w szkole specjalnej, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1997;
2. Smykowska D., Materiały metodyczne do nauczania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2006;
3. Borzyszkowska H., Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, Gdańsk 1983;
4. Brauner A., F., Postępowanie wychowawcze w upośledzeniu umysłowym, Warszawa 1995;
5. Kiciński A (red.), Katecheza osób szczególnej troski. Stan aktualny, propozycje na przyszłość, Wyd. WAM, Kraków 2008
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: