Seminarium naukowe-Teologia fundamentalna WT-SLO-SMTFI
1. Specyfika pracy naukowej; 2. Wybór tematu; 3. Sformułowanie tematu; 4. Konstrukcja planu pracy naukowej; 5. Specyfika stylu naukowego; 6. Rodzaje przypisów; 7. Rola cytatu; 8. Specyfika przypisów dygresyjnych; 9. Specyfika źródeł; 10. Konstrukcja rozdziału; 11. Cechy charakterystyczne Wstępu pracy naukowej; 12. Metody w teologii; 13. Cechy charakterystyczne Zakończenia pracy naukowej; 14. Specyfika recenzji dzieła naukowego? 15. Specyfika artykułu.
Ponadto: kierowanie poszczególnymi pracami naukowymi, lektura fragmentów przygotowanych prac studentów i wewnątrzseminaryjna dyskusja.
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
w zakresie wiedzy:
EK 1 - ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych (TMA_W12)
w zakresie umiejętności:
EK 2 - potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej (TMA_U01);posiada podstawowe umiejętności badawcze w zakresie dyscyplin pomocniczych teologii (TMA_U03)
w zakresie kompetencji społecznych:
EK 3 - ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów (TMA_K05)
Opis ECTS:
Aktywny udział w seminarium: 30 godz.
Konsultacje z prowadzącym: 10 godz.
Praca własna studenta: w zależności od osoby
Razem: przynajmniej 40 godz. = 4 ECTS
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia (oprócz uczestniczenia w zajęciach):
Pierwszy rok bycia na seminarium - wykrystalizowanie się tytułu pracy i planu pracy
Drugi rok bycia na seminarium - redakcja przynajmniej jednego rozdziału
Trzeci i ewentualnie kolejny rok bycia na seminarium - redakcja dalszych rozdziałów lub całej pracy magisterskiej czy doktorskiej
Literatura
Literatura podstawowa:
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Prawo o szkolnictwie wyższym (2014)
Literatura uzupełniająca:
Literatura związana z pracami naukowymi studentów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: