Psychologia rozwojowa WT-SBL-PR
Treści merytoryczne:
1.Jak skutecznie wspomagać rozwój?
2.Jak rozpoznawać problemy rozwojowe?
3.Ja rozpoznawać potencjał rozwojowy?
4.Wiek niemowlęcy. Jak rozpoznać zagrożenia rozwojowe?
5.Wiek poniemowlęcy. Jak rozpoznać zagrożenia rozwojowe?
6.Wiek przedszkolny. Jak rozpoznać zagrożenia rozwojowe?
7.Wiek szkolny. Jak rozpoznać zagrożenia rozwojowe?
8.Okres dorastania. Jak rozpoznać zagrożenia rozwojowe?
9.Okres wczesnej dorosłości. Ja rozpoznać zagrożenia rozwojowe?
10.Środkowy okres dorosłości. Ja rozpoznać zagrożenia rozwojowe?
11.Okres późnej dorosłości. Ja rozpoznać zagrożenia rozwojowe?
12.Okres senioralny. Trendy rozwojowe.
13.Psychologia rehabilitacji.
14.Niepełnosprawność.
15.Ograniczenia psychologiczne osób upośledzonych.
Metody oceny:
- warunki uzyskania zaliczenia:przygotowanie referatu.
- forma zaliczenia:kolokwium.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
1.Brzezińska A.I. (2005), Psychologiczne portrety człowieka.
2.Sternberg J (2000), Wprowadzenie do psychologii
3.Strelau J. (2000), Psychologia.
4.Zimbardo P. (2006), Psychologia i życie
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: