Kairologia WT-R-K
W ramach zajęć słuchacze zdobywają wiedzę na temat teologii czasu i historii, a także uczą się rozpoznawać znaki czasu obecne w historii Kościoła. Poznają także najważniejsze dokumenty prezentujące znaki czasu, zwłaszcza z historii najnowszej. Celem zajęć jest zdobycie umiejętności odczytywania znaków czasu, ich interpretowania i odpowiedniego reagowania.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD ZESPOŁU ON-LINE (MS TEAMS): h22o0qu
WT-R-K_W01 - dobrze orientuje się w aktualnym stanie wiedzy w zakresie teologii pastoralnej i praktyki kościelnej w perspektywie znaków czasu,
WT-R-K_U01 - posiada własny warsztat badawczy, pozwalający mu realizować samodzielnie zadania naukowe, w tym prognozowanie zachodzących procesów i budowanie teologicznych modeli i programów działalności duszpasterskiej.
WT-R-K_U02 - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy, charakteryzujących znaki czasu.
WT-R-K_K01 - jest kreatywny w poszukiwaniu nowych obszarów badań i kierowaniu ich przebiegiem ze szczególnym uwzględnieniem „znaków czasu”.
OPIS ECTS - 2 pkt
Udział w wykładzie - 30h
Przygotowanie do wykładu - 5h
Konsultacje - 5h
Przygotowanie do egzaminu - 20h
Kryteria oceniania
WT-R-K_W01:
2 (ndst) - nie prezentuje aktualnego stanu wiedzy teologicznej i praktyki kościelnej,
3 (dst) - posługuje się podstawowymi pojęciami z zakresu teologii pastoralnej i praktyki kościelnej,
4 (db) - charakteryzuje aktualny stan wiedzy w zakresie teologii pastoralnej i praktyki kościelnej,
5 (bdb) - wyodrębnia wiedzę teologiczną i pozateologiczną w perspektywie odczytywania znaków czasu.
WT-R-K_U01:
2 (ndst) - nie posiada warsztatu badawczego, pozwalającego mu realizować samodzielne zadania naukowe,
3 (dst) - posiada podstawowy warsztat badawczy, konieczny do samodzilengo prowadzenia zadań naukowych,
4 (db) - posiada włąsny warsztat badawczy, pozwalający mu realizować samodzielne zadania naukowe, w tym prognozowanie zachodzących procesów działalności duszpasterskiej,
5 (bdb) - posiada własny warsztat badawczy, pozwalający mu realizować samodzielnie zadania naukowe, w tym prognozowanie zachodzących procesów i budowanie teologicznych modeli i programów działalności duszpasterskiej.
WT-R-K_U02:
2 (ndst) - nie potrafi zdobywać informacji pochodzących z różnych źródeł,
3 (dst) - potrafi wyszukiwać i analizować informacje z różnych źródeł,
4 (db) - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje pochodzące z różnych źródeł,
5 (bdb) - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy, charakteryzująće znaki czasu.
WT-R-K_K01:
2 (ndst) - nie wyraża potrzeby poszukiwania nowych obszarów badań,
3 (dst) - wyraża potrzebę poszukiwania nowych obszarów badań,
4 (db) - jest kreatywny w poszukiwaniu obszarów badań i kierowaniu ich przebiegiem,
5 (bdb) - jest kreatywny w poszukiwaniu nowych obszarów badań i kierowaniu ich przebiegiem ze szczególnym uwzględnieniem „znaków czasu”.
Literatura
Kairologia. Zarys nauki o Kościele w świecie współczesnym, A.L. Szafrański, Lublin 1990.
Teologia pastoralna. Tom I, Ryszard Kamiński, Lublin 2002.
Teologia pastoralna, Tomas Spidlik, Marko I. Rupnik, Kraków 2010.
Adhortacja Apostolska "Evangelii Gaudium".
Apraecida. V ogólna konferencja Episkopatów Ameryki Łacińskiej i Karaibów. Dokument końcowy, Kraków 2014.
Konstytucja dogmatyczna o Kościele "Lumen gentium".
Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym "Gaudium et spes".
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: