Apologia chrześcijańska wobec nowego ateizmu WT-R-APA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia i opis ECTS:
WIEDZA: Student...
1. definiuje pojęcie ruchu nowego ateizmu, wymienia jego formy oraz opisuje je.
2. zna argumenty apologijne wobec nowego ateizmu.
3. rozróżnia poszczególne nurty nowego ateizmu i główne wątki chrześcijańskiej apologii.
4. odtwarza etapy historycznego rozwoju nowego ateizmu i opisuje je.
5. wymienia główne elementy apologii chrześcijaństwa.
UMIEJĘTNOŚCI: Student...
1. analizuje aktualne relacje pomiędzy apologią a nowym ateizmem.
2. dowodzi na podstawie tekstów źródłowych, że nowy ateizm jest ideologią.
3. uzasadnia racje chrześcijaństwa.
4. rozpoznaje historyczne przyczyny powstania nowego ateizmu.
5. wyprowadza wnioski praktyczne dla duszpasterstwa na podstawie tekstów apologijnych.
KOMPETENCJE: Student...
1. zachowuje krytycyzm w ocenie nowego ateizmu .
2. nie odczuwa lęku przed spotkaniem z tym, którzy są zwolennikami nowego ateizmu
3. angażuje się osobiście w apologię chrześcijaństwa.
4. posiada ugruntowaną świadomość istoty chrześcijaństwa.
Kryteria oceniania
Uczestnicy ćwiczeń przygotowują prezentację i moderują dyskusję, co stanowi podstawę do zaliczenia przedmiotu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: