Rozwój duchowy na drodze życia konsekrowanego WT-P-FW-KDRD
Wykłady obejmują omówienie rozwoju duchowego na drodze życia konsekrowanego. Celem wykładów jest prezentacja podstawowych zagadnień związanych z przedmiotem. Dokonuje się tego przez opis we właściwym dla teologii duchowości wymiarze, w rzeczywistości, w której istnieje.
W cyklu 2022/23_Z:
Wykład ma przekazać wiedzę o metodologicznie uporządkowanej, naukowej refleksji nad duchowym rozwojem człowieka na drodze życia konsekrowanego. Dzięki niej student ma zapoznać się z przedmiotem, drogą duchową, rozwojem wewnętrznym i ludzkim. Do tego ma wykorzystać wiedzę nie tylko z zakresu teologii ale także historii, socjologii, psychologii i pedagogiki. Podczas przedmiotu słuchacze poznają teologiczne podstawy rozwoju duchowego człowieka. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Aktywny udział w wykładach: 15 godzin;
Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 40 godzin
Konsultacje z prowadzącym: 20 godzin
Przygotowanie do egzaminu: 40 godzin
Razem 160 godzin = 6 ECTS | W cyklu 2022/23_Z: Aktywny udział w wykładach: 7 godzin Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 5 godzin Konsultacje z prowadzącym: 3 godziny Razem 15 godzin = 2 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W 1 - student zna podstawowe terminy dotyczące życia konsekrowanego i rozwoju duchowego, funkcjonujące w ramach tego przedmiotu koncepcje w ujęciu problemowym i historycznym oraz obecne w teologii duchowości dowody na rozwój wewnętrzny osób konsekrowanych
w zakresie umiejętności;
U1 - student potrafi porównać i wykazać różnice między drogami rozwoju duchowego osób konsekrowanych w oparciu o przyjęte schematy w tym zakresie w zakresie kompetencji społecznych;
K 1 - student ocenia wartości propozycji różnych dróg rozwoju osób konsekrowanych pod kątem ich skutków prakseologicznych
Kryteria oceniania
Efekt W1:
- na ocenę 5 (bdb) potrafi wykorzystywać zdobyte pojęcia i wiedzę historyczną dla oceny rożnych współczesnych sposobów mówienia o rozwoju duchowym na drodze życia konsekrowanego;
- na ocenę 4 (db) potrafi przedstawić podstawowe zagadnienia związane z rozwojem duchowym osób konsekrowanych z uwzględnieniem przyjętych schematów;
- na ocenę 3 (dost) poprawnie wykorzystuje podstawowe terminy i przedstawia podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu w ujęciu historycznym
Efekt U1:
- na ocenę 5 (bdb) - potrafi efektywnie prezentować i analizować zdobytą wiedzę
- na ocenę 4 (db) efektywnie prezentuje zdobytą wiedzę, dokonuje analiz i porównań
- na ocenę 3 (dost) poprawnie prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące rozwoju duchowego na drodze życia konsekrowanego
Efekt K1:
- na ocenę 5 (bdb) uważnie śledzi zachodzące zmiany, formułuje wnioski i samodzielne twierdzenia;
- na ocenę 4(db) dostrzega zachodzące procesy społeczne i w ich kontekście potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy, podejmuje sensowne, świadome decyzje;
- na ocenę 3 (dost) pobieżnie analizuje zagadnienie mistycznych tekstów we wczesnym średniowieczu, które są zawarte w omawianych tekstach, często odwołując się do wiedzy popularnej, przytaczając funkcjonujące w otaczającej go rzeczywistości schematy myślowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: