Literatura mądrościowa Starego Testamentu WT-P-FW-FBLM
Celem przedmiotu jest poznanie przez studenta treści ksiąg mądrościowych Starego Testamentu, ich tła kulturowego i kontekstu ich powstania, jak również stylu literackiego i odniesień intertekstualnych do innych tekstów mądrościowych zarówno biblijnych, jak i pozabiblijnych. Studentowi zostanie przedstawiony aktualny stan badań dotyczący powyższych kwestii oraz sposoby interpretacji, które pozwolą mu na własną analizę, interpretację oraz aktualizację tekstów ksiąg mądrościowych Starego Testamentu w kontekście współczesności.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 – student streszcza treść ksiąg mądrościowych Starego Testamentu
W2 – student opisuje tło kulturowe i kontekst powstania ksiąg mądrościowych Starego Testamentu
W3 – student wymienia cechy charakterystyczne dla stylu literackiego ksiąg mądrościowych Starego Testamentu
W4 – student streszcza współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych w odniesieniu do ksiąg mądrościowych Starego Testamentu
W5 – student wskazuje na powiązania intertekstualne mądrościowej literatury starotestamentowej z innymi starożytnymi tekstami biblijnymi i pozabiblijnymi
U1 – student analizuje tekst ksiąg mądrościowych Starego Testamentu z użyciem wybranej przez siebie metody
U2 – student konstruuje własną interpretację tekstu ksiąg mądrościowych opartą na zdobytej wiedzy
U3 – student aktualizuje przesłanie ksiąg mądrościowych Starego Testamentu w kontekście współczesności w celu rozwiązywania zadań wynikających z posłannictwa Kościoła
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Student samodzielnie i w sposób pełny w odniesieniu do literatury mądrościowej ST: streszcza treść (W1), opisuje tło kulturowe i kontekst powstania (W2), wymienia cechy charakterystyczne dla stylu literackiego (W3), streszcza współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych (W4), wskazuje na powiązania intertekstualne z innymi starożytnymi tekstami biblijnymi i pozabiblijnymi (W5).
Student samodzielnie i w sposób pełny analizuje tekst ksiąg mądrościowych Starego Testamentu z użyciem wybranej przez siebie metody (U1), konstruuje własną interpretację tekstu ksiąg mądrościowych opartą na zdobytej wiedzy (U2), aktualizuje przesłanie ksiąg w kontekście współczesności (U3).
Na ocenę dobrą:
Student samodzielnie i w sposób dobry w odniesieniu do literatury mądrościowej ST: streszcza treść (W1), opisuje tło kulturowe i kontekst powstania (W2), wymienia cechy charakterystyczne dla stylu literackiego (W3), streszcza współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych (W4), wskazuje na powiązania intertekstualne z innymi starożytnymi tekstami biblijnymi i pozabiblijnymi (W5).
Student samodzielnie i w sposób dobry analizuje tekst ksiąg mądrościowych Starego Testamentu z użyciem wybranej przez siebie metody (U1), konstruuje własną interpretację tekstu ksiąg mądrościowych opartą na zdobytej wiedzy (U2), aktualizuje przesłanie ksiąg w kontekście współczesności (U3).
Na ocenę dostateczną:
Student w sposób niepełny w odniesieniu do literatury mądrościowej ST: streszcza treść (W1), opisuje tło kulturowe i kontekst powstania (W2), wymienia cechy charakterystyczne dla stylu literackiego (W3), streszcza współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych (W4), wskazuje na powiązania intertekstualne z innymi starożytnymi tekstami biblijnymi i pozabiblijnymi (W5).
Student w sposób niepełny analizuje tekst ksiąg mądrościowych Starego Testamentu z użyciem wybranej przez siebie metody (U1), konstruuje własną interpretację tekstu ksiąg mądrościowych opartą na zdobytej wiedzy (U2), aktualizuje przesłanie ksiąg w kontekście współczesności (U3).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: