Duszpasterstwo młodzieży WT-P-FW-DM
- http://8os48hu (w cyklu 2022/23)
Wykład ma przekazać wiedzę o duszpasterstwie młodzieży i jego uwarunkowaniach. Do tego jest wykorzystana wiedza nie tylko z zakresu teologii ale także socjologii, psychologii i pedagogiki. Podczas przedmiotu słuchacze poznają teologiczne podstawy funkcjonowania duszpasterstwa młodzieży oraz współczesne nauczanie Kościoła na ten temat. Odrębną część wykładu stanowi prezentacja wiedzy o inicjatywach duszpasterskich, realizowanych w Polsce i skierowanych do młodzieży. Ich ocena i wyznaczenie praktycznych kierunków zostanie przeprowadzona w świetle wiedzy na temat rozwoju młodego człowieka. Uwzględnione będą także najnowsze badania na temat młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem zmian jej religijności.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - ma wiedzę na temat powiązania teologii z naukami humanistycznymi i społecznymi w zakresie przydatnym dla duszpasterstwa młodzieży
W2 - ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa
W3 - zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego młodego pokolenia oraz jego zagrożenia
U1 - potrafi posługiwać się informacjami i integrować je do obiektywnej wiedzy na temat młodzieży;
U2 - potrafi tworzyć duszpasterstwo młodzieży i na jego rzecz nawiązywać współpracę z różnymi podmiotami
KS1 - ma świadomość odpowiedzialności za młodego pokolenie i potrafi organizować dla niego duszpasterstwo
KS2 - ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z duszpasterstwem młodzieży przy zachowania priorytetów teologicznych
Kryteria oceniania
Efekt W1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat powiązania teologii z naukami humanistycznymi i społecznymi w zakresie przydatnym dla duszpasterstwa młodzieży;
- na ocenę dobrą słuchacz ma wiedzę na temat powiązania teologii z innymi naukami, ale nie potrafi jej odpowiednio wykorzystać dla duszpasterstwa młodzieży;
na ocenę dostateczną słuchacz dysponuje jedynie wiedzą teologiczną na temat duszpasterstwa młodzieży.
Efekt W2:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa;
- na ocenę dobrą słuchacz posiada wybiórczą znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa;
- na ocenę dostateczną słuchacz dysponują podstawową znajomością nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa;
Efekt W3:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz bardzo dobrze zna i operuje procesami i uwarunkowaniami rozwoju religijno-duchowego młodego pokolenia oraz jego zagrożenia;
- na ocenę dobrą słuchacz bardzo dobrze zna procesami i uwarunkowaniami rozwoju religijno-duchowego młodego pokolenia oraz jego zagrożenia;
- na ocenę dostateczną słuchacz wybiórczo orientuje się w procesach i uwarunkowaniach rozwoju religijno-duchowego młodego pokolenia oraz jego zagrożeniami.
Efekt U1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz swobodnie posługuje się informacjami i integrować je do obiektywnej wiedzy na temat młodzieży;
- na ocenę dobrą słuchacz bardzo dobrze posługuje się informacjami na temat młodzieży ale nie potrafi ich integrować do obiektywnej wiedzy;
- na ocenę dostateczną słuchacz wybiórczo posługuje się informacjami na temat młodzieży.
Efekt U2:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz wykazuje się umiejętnością tworzenia duszpasterstwo młodzieży i na jego rzecz nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami;
- na ocenę dobrą słuchacz potrafi tworzyć duszpasterstwo młodzieży bez umiejętności nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami;
- na ocenę dostateczną słuchacz zna zasady tworzenia duszpasterstwa młodzieży.
Efekt KS1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za młodego pokolenie i potrafi organizować dla niego duszpasterstwo;
- na ocenę dobrą słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za młode pokolenie ale nie potrafi organizować dla niego duszpasterstwa;
- na ocenę dostateczną słuchacz rozumie znaczenie młodego pokolenia we współczesnym świecie.
Efekt KS2:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z duszpasterstwem młodzieży przy zachowania priorytetów teologicznych;
- na ocenę dobrą słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z duszpasterstwem młodzieży ale nie potrafi ustalić w nim priorytetów teologicznych;
- na ocenę dostateczną słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości ale nie rozumie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z duszpasterstwem młodzieży.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: