Troska o autorytet wychowawczy WT-KRS-TA
Udział w zajęciach ma dostarczyć studencką wiedzy na temat autorytetu w procesie wychowania. Poruszane są następujące zagadnienia:
1. Rola i znaczenie autorytetu w wychowaniu
2. Jak budować autorytet wychowawcy?
3. Etapy rozwoju człowieka a akceptacja autorytetów
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia zajęć jest:
obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.
Zaliczenie odbędzie się na podstawie kolokwium ustnego ze studentem.
Literatura
1. T. Kopiczko, Troska o autorytet w wychowaniu do wiary wobec współczesnych wyzwań kulturowych, „Studia Gilsoniana” 10 (2021) 3, s. 691-710.
2. J. Tarnowski, Jak wychowywać?, Warszawa 1993.
3. Zimny, J., Zasady chrześcijańskiego wychowania, http://www.pedkat.pl/index.php/255-ks-zimny-jan-zasady-chrzescijanskiego-wychowania. .
4. I. Jazukiewicz, Meandry autorytetu w wychowaniu, Studia z Teorii Wychowania PAN 2/1 (2), s. 53-62.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: