Seminarium magisterskie- Teologia kultury WT-FW-SEMTK
Treści merytoryczne:
1. Pojęcie nauki. Systematyka nauk. Dziedziny nauki w Polsce. Problemy naukowe.
2. Style piśmiennictwa w ogólności. Rodzaje piśmiennictwa naukowego: prace ćwiczebne (w tym praca licencjacka i
magisterska), praca doktorska, rozprawa habilitacyjna.
3. Metody pracy naukowej: ogólna charakterystyczna metod stosowanych w naukach w odniesieniu do postawionego
problemu (metoda indukcyjna i dedukcyjna). Metody badań historycznych, socjologicznych, psychologicznych itp.
4. Cele pracy dyplomowej i etapy ich osiągania
5. Ustalenie celu i opracowywanie planu. Główne etapy przygotowania pracy magisterskiej
6. Wybór tematu pracy magisterskiej. Sformułowanie problemu naukowego w pracy magisterskiej. Kryteria poprawności
redakcji tytułów
7. Struktura pracy magisterskiej.
8. Oryginalność i pracochłonność pracy
9. Skróty i symbole
10. Cytaty i sposób cytowania. Przypisy
11. Bibliografia
12. Układ pracy i tekstu. Korekta. Zewnętrzna forma pracy
13. Normy UKSW w odniesieniu do prac magisterskich i licencjackich. Obrona pracy.
14. Plagiat. Etyka pracy naukowej
15. Tytuły i stopnie naukowe; wymogi dla poszczególnych stopni i tytułów naukowych
16. Wystąpienia publiczne i prezentacje multimedialne
17. Pisanie tekstów użytkowych i ich edytowanie (używanie edytorów tekstowych)
18. Analiza prac ćwiczebnych
19. Metodyka uczenia się
W cyklu 2023/24_Z:
Treści merytoryczne: |
W cyklu 2023/24_L:
Treści merytoryczne: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
TMA_K08 TMA_U17 TMA_W15
W zakresie wiedzy - ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu teologicznego, kulturowego i dziennikarskiego. W
zakresie umiejętności - posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania różnych wypowiedzi na piśmie w języku polskim i
z wykorzystaniem wybranego języka obcego. W zakresie kompetencji społecznych - interesuje się dokonaniami, ośrodkami i
szkołami badawczymi w zakresie teologii
Kryteria oceniania
EK nr 1 ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu Na ocenę: Ndst (2): nie zna podstawowych pojęć z zakresu
Dst (3): zna kluczowe pojęcia, potrafi ogólnie odnieść je do zasad interpretacji Db (4): potrafi samodzielnie korzystać z
posiadanej wiedzy Bdb (5): precyzyjnie definiuje pojęcia, korzysta z wiedzy wyprowadzając samodzielne, trafne i rozwijające
wnioski. EK nr 2 posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania różnych wypowiedzi na piśmie w języku polskim i z
wykorzystaniem wybranego języka obcego. Ndst (2): Nie potrafi przygotować wypowiedzi pisemnej Dst (3): Jest w stanie
przygotować prostą wypowiedz z użyciem odsyłaczy, bibliografii z podpowiedzią wykładowcy Db (4): Przygotowuje
samodzielnie pełną wypowiedz pisemną z odniesieniami do badań Bdb (5): Przygotowuje samodzielnie pełną wypowiedz
pisemną z odniesieniami do własnych badań. EK nr 3 określany jako interesuje się dokonaniami, ośrodkami i szkołami
badawczymi w zakresie teologii. Na ocenę: Ndst (2): nie odczuwa potrzeby krytycznego i analitycznego myślenia Dst (3):
Analizuje pobieżnie, niejednokrotnie przytaczając popularne w społeczeństwie ogólne sądy Db (4): stosuje celowe metody
badawcze w kontekście do badanego zagadnienia Bdb (5): stosuje celowe metody badawcze w kontekście do badanego
zagadnienia, uważnie śledzi zachodzące zmiany, analizuje je i wyciąga dojrzałe wnioski.
Literatura
Cottrell S., Podręcznik umiejętności studiowania, Poznań 2007.
Drączkowski F., ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995. Bielecki J. E.,
Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.
Ozorowski M., Przewodnik dla piszących pracę naukową, Warszawa 2006.
Seweryniak H. , Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Studia nauk teologicznych PAN. Metodologia teologii, t. 2, red. M. Rusecki, Lublin 2007.
Wyczawski H., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: