Seminarium magisterskie: Teologia biblijna WT-FW-SEMTB
Seminarium jest prowadzone dla osób zainteresowanych nauczeniem się, jak pisać pracę magisterską. Przekazuje się na nim wiedzę oraz umiejętności potrzebne do sformułowania problemu badawczego, ułożenia planu pracy, dobrania literatury przedmiotu i samej techniki pisania.
Studenci III roku na koniec roku mają zdefiniowany temat pracy magisterskiej i plan pracy.
Studenci IV roku na koniec roku mają zebraną literaturę i konspekt pracy.
Studenci V roku na koniec roku mają ukończone przynajmniej dwa rozdziały pracy.
Na VI roku studenci do końca marca przygotowują całość pracy magisterskiej.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
udział w seminarium: 30 godzin w roku
pisanie pracy: 60 godzin w roku
przygotowanie prezentacji na seminarium: 20 godzin w roku
Łącznie: 110 godzin = 4 ECTS
Kryteria oceniania
TMA_W05:
na ocenę 2 (ndst): nie posiada uporządkowanej, pogłębionej wiedzy prowadzącej do specjalizacji, oraz szczegółowej wiedzy z zakresu teologii biblijnej
na ocenę 3 (dst): posiada bardzo ograniczoną, nieuporządkowaną, niepogłębioną wiedzę prowadzącą do specjalizacji, oraz szczegółową wiedzę z zakresu teologii biblijnej
na ocenę 4 (db): posiada niepełną , nie w pełni uporządkowaną wiedzę prowadzącą do specjalizacji, oraz szczegółową wiedzę z zakresu teologii biblijnej
na ocenę 5 (bdb): posiada pełną, uporządkowaną, pogłębioną wiedzę prowadzącą do specjalizacji, oraz szczegółową wiedzę z zakresu teologii biblijnej
TMA_W20:
na ocenę 2 (ndst): nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć i zasad z zakresu prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własnego intelektu
na ocenę 3 (dst): zna i rozumie tylko kilka podstawowych pojęć i zasad z zakresu prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własnego intelektu
na ocenę 4 (db): zna i rozumie większość podstawowych pojęć i zasad z zakresu prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własnego intelektu
na ocenę 5 (bdb): zna i rozumie wszystkie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własnego intelektu
TMA_W22:
na ocenę 2 (ndst): nie ma żadnej wiedzy dotyczącej geografii, historii i sytuacji politycznej Ziemi Świętej oraz sąsiadujących z nią krajów biblijnych
na ocenę 3 (dst): ma bardzo ograniczoną wiedzę dotyczącą geografii, historii i sytuacji politycznej Ziemi Świętej oraz sąsiadujących z nią krajów biblijnych
na ocenę 4 (db): ma dostateczną wiedzę dotyczącą geografii, historii i sytuacji politycznej Ziemi Świętej oraz sąsiadujących z nią krajów biblijnych
na ocenę 5 (bdb): ma pełną wiedzę dotyczącą geografii, historii i sytuacji politycznej Ziemi Świętej oraz sąsiadujących z nią krajów biblijnych
TMA_U04:
na ocenę 2 (ndst): nie posiada umiejętności interpretowania podstawowych źródeł teologicznych
na ocenę 3 (dst): posiada tylko podstawową umiejętność interpretowania podstawowych źródeł teologicznych wyłącznie w języku polskim
na ocenę 4 (db): posiada zadowalającą umiejętność interpretowania podstawowych źródeł teologicznych wyłącznie w języku polskim
na ocenę 5 (bdb): posiada pełną umiejętność interpretowania podstawowych źródeł teologicznych, także w językach obcych
TMA_U05:
na ocenę 2 (ndst): nie umie samodzielnie zdobywać wiedzy, poszerzać umiejętności badawczych, rozwijać swych zdolności, kierować swym rozwojem zawodowym
na ocenę 3 (dst): słabo radzi sobie z samodzielnym zdobywaniem wiedzy, poszerzaniem umiejętności badawczych, rozwijaniem swych zdolności, kierowaniem swym rozwojem zawodowym
na ocenę 4 (db): w zadowalającym stopniu radzi sobie z samodzielnym zdobywaniem wiedzy, poszerzaniem umiejętności badawczych, rozwijaniem swych zdolności, kierowaniem swym rozwojem zawodowym
na ocenę 5 (bdb): bardzo dobrze radzi sobie z samodzielnym zdobywaniem wiedzy, poszerzaniem umiejętności badawczych, rozwijaniem swych zdolności, kierowaniem swym rozwojem zawodowym
Literatura
Czerski J., Metodologia Nowego Testamentu, Opole 2012.
Grobler A., Metodologia nauk, Kraków 2008.
Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M, Kultura - Media - Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
Szymik S., Współczesne modele egzegezy biblijnej, Lublin 2013.
Bartnicki R., Kłósek K., Metody interpretacji Nowego Testamentu, Kraków 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: