Seminarium magisterskie: Historia Kościoła WT-FW-SEMHK
Seminarium magisterskie z historii Kościoła jest formą spotkań promotora ze studentami, podczas których studenci zaznajamiają się z metodologią pisania pracy naukowej z dziedziny historii i teologii. Każdy ze studentów po określeniu tematu i obszaru badań systematycznie prezentuje własne rezultaty poszukiwań. Zakłada się, że każdy uczestnik jest aktywny podczas spotkania. Obecność obowiązkowa. Uczestnictwo w seminarium jest uwieńczone przedstawieniem pracy magisterskiej oraz jej obroną.
Studenci III roku poznają metodologię pisania pracy magisterskiej z teologii: wybór i doprecyzowanie tematu pracy magisterskiej. Dyskutują na temat wyboru tematu i doprecyzowania tematu własnej pracy magisterskiej, poznają metodykę poszukiwań bibliograficznych oraz zasady formułowania planu pracy magisterskiej, wspólnie analizują fragmenty napisanego tekstu bardziej zaawansowanych uczestników seminarium, co ułatwi samodzielne redagowanie początkującym studentom w ich samodzielnej pracy. Uczestnictwo na seminarium jest obowiązkowa.
Studenci IV roku wspólnie z promotorem ustalają temat pracy magisterskiej, składają promotorowi (pisemnie) krótką prezentację wybranego tematu oraz wstępną bibliografię. Po doprecyzowaniu tematu i zebraniu odpowiedniej bibliografii student składa podanie z prośbą o zatwierdzenie przez Radę Wydziału. Podczas tego roku studiów student pod kierunkiem promotora zapoznaje się z wybranymi źródłami i opracowaniami. Analiza źródła i literatury pozwoli na dokonanie wstępnego podziału zebranego materiału do wykorzystania w poszczególnych rozdziałach pracy. Student opracowuje wstępnie poszczególne rozdziały, które prezentuje na seminarium innym studentom celem naniesienia korekty. Ta tym etapie student winien ukończyć pierwszy rozdział pracy zaakceptowany w całości przez promotora.
Studenci V i VI roku na seminarium przedstawiają promotorowi oraz innym studentom pozostałe rozdziały pracy, które są wspólnie omawiane i ewentualnie poprawiane.
Seminaria naukowe do chwili zakończenia pisania pracy (dotyczy to także studentów roku VI) odbywają się w trakcie wyznaczonych przez dziekanat spotkań, możliwe są również indywidulane konsultacje on line.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student uzupełnia wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych. Formułuje podstawowe tezy swojej pracy naukowej. Selekcjonuje i dobiera odpowiedni materiał źródłowy stosowny do badanego tematu. Prezentuje na zajęciach własne wyniki badań i poddaje krytyce innych studentów poziom merytoryczny własnej pracy.
Umiejętności: student wdraża poznaną metodologię badań teologicznych i historycznych potrafi samodzielnie dobierać, analizować, selekcjonować i opracować źródła historyczne oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej i historycznej. Posiada umiejętności badawcze w zakresie dyscyplin pomocniczych teologii i historii.
Kompetencje: student potrafi pracować w zespole, ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów
Uzasadnienie punktów ECTS:
30 h - aktywne uczestnictwo w seminarium, 10 h - konsultacje, 30
h. samodzielna lektura, prowadzenie badań, 30 h - pisanie pracy dyplomowej, 130 h. -
razem 4 ECTS
Kryteria oceniania
Student uzyskuje zaliczenie: uczestniczył systematycznie i aktywnie w zajęciach, posiadł wiedzę, umiejętności i kompetencje zawarte w EK oraz zrealizował wymagania przewidziane na poszczególne lata studiów przestawione w opisie studiów.
Student nie uzyskuje zaliczenia: nie uczestniczył systematycznie i aktywnie w zajęciach, nie posiadł wiedzy, umiejętności ani kompetencji zawartych w EK oraz nie zrealizował wymagania przewidziane na poszczególne lata studiów przestawione w opisie studiów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: