Nowy Testament: Pisma Jana, Listy Katolickie WT-FW-PJK
Celem przedmiotu jest poznanie przez studenta treści, kontekstu powstania, tematów teologicznych listów katolickich i pism Janowych oraz zdobycie wiedzy dotyczącej zarówno głównych tendencji rozwojowych biblistyki na podstawie badań nad listów katolickich i pism Janowych, jak również rozpoznawania współczesnych zagrożeń życia duchowego i sytuacji kryzysowych wraz z podaniem propozycji przeciwdziałania im na postawie listów katolickich i pism Janowych.
Po wykładzie student powinien potrafić dokonać analizy i interpretacji tekstów listów katolickich i pism Janowych z wykorzystaniem konkretnych metod i narzędzi interpretacji. Pozwoli to studentowi na aktywne włączanie się w życie społeczne i wyrażanie obecności chrześcijańskiego systemu wartości w różnych grupach społecznych.
W cyklu 2021/22_Z:
Tezy egzaminacyjne (wykaz szczegółowy) 1. Ewangelia wg św. Jana a Ewangelie Synoptyczne. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
W1 – student streszcza treść listów katolickich i pism Janowych
W2 – student prezentuje kontekst powstania oraz główne tendencje rozwojowe biblistyki na podstawie listów katolickich i pism Janowych
W3 – student wymienia i omawia tematy teologiczne listów katolickich i pism Janowych
W4 – student rozpoznaje współczesne zagrożenia życia duchowego i sytuacje kryzysowe i podaje propozycje przeciwdziałania im na postawie listów katolickich i pism Janowych
U1 – student analizuje teksty listów katolickich i pism Janowych z użyciem wybranej przez siebie metody
U2 – student konstruuje własną interpretację tekstów listów katolickich i pism Janowych opartą na zdobytej wiedzy z użyciem narzędzi interpretacji tekstu
K1 – dzięki aktualizacji treści listów katolickich i pism Janowych student dyskutuje na tematy związane z chrześcijańskim systemem wartości w odniesieniu do zobowiązań różnych grup zawodowych
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Student samodzielnie i w sposób pełny: streszcza treść listów katolickich i pism Janowych (W1), prezentuje kontekst powstania oraz główne tendencje rozwojowe biblistyki na podstawie listów katolickich i pism Janowych (W2), wymienia tematy teologiczne listów katolickich i pism Janowych (W3), rozpoznaje współczesne zagrożenia życia duchowego i sytuacje kryzysowe i podaje propozycje przeciwdziałania im na postawie listów katolickich i pism Janowych (W4).
Student samodzielnie i w sposób pełny analizuje teksty listów katolickich i pism Janowych z użyciem wybranej przez siebie metody (U1), konstruuje własną interpretację tekstów listów katolickich i pism Janowych opartą na zdobytej wiedzy z użyciem narzędzi interpretacji tekstu (U2) oraz aktualizuje przesłanie listów katolickich i pism Janowych, co wyraża np. w aktywnej dyskusji na tematy związane z chrześcijańskim systemem wartości w odniesieniu do zobowiązań różnych grup zawodowych (K1).
Na ocenę dobrą:
Student samodzielnie i w sposób dobry: streszcza treść listów katolickich i pism Janowych (W1), prezentuje kontekst powstania oraz główne tendencje rozwojowe biblistyki na podstawie listów katolickich i pism Janowych (W2), wymienia tematy teologiczne listów katolickich i pism Janowych (W3), rozpoznaje współczesne zagrożenia życia duchowego i sytuacje kryzysowe i podaje propozycje przeciwdziałania im na postawie listów katolickich i pism Janowych (W4).
Student samodzielnie i w sposób dobry analizuje teksty listów katolickich i pism Janowych z użyciem wybranej przez siebie metody (U1), konstruuje własną interpretację tekstów listów katolickich i pism Janowych opartą na zdobytej wiedzy z użyciem narzędzi interpretacji tekstu (U2) oraz aktualizuje przesłanie listów katolickich i pism Janowych, co wyraża np. w aktywnej dyskusji na tematy związane z chrześcijańskim systemem wartości w odniesieniu do zobowiązań różnych grup zawodowych (K1).
Na ocenę dostateczną:
Student w sposób niepełny: streszcza treść listów katolickich i pism Janowych (W1), prezentuje kontekst powstania oraz główne tendencje rozwojowe biblistyki na podstawie listów katolickich i pism Janowych (W2), wymienia tematy teologiczne listów katolickich i pism Janowych (W3), rozpoznaje współczesne zagrożenia życia duchowego i sytuacje kryzysowe i podaje propozycje przeciwdziałania im na postawie listów katolickich i pism Janowych (W4).
Student w sposób niepełny analizuje teksty listów katolickich i pism Janowych z użyciem wybranej przez siebie metody (U1), konstruuje własną interpretację tekstów listów katolickich i pism Janowych opartą na zdobytej wiedzy z użyciem narzędzi interpretacji tekstu (U2) oraz aktualizuje przesłanie listów katolickich i pism Janowych, co wyraża np. w aktywnej dyskusji na tematy związane z chrześcijańskim systemem wartości w odniesieniu do zobowiązań różnych grup zawodowych (K1).
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Studia zaoczne. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: