Nowy Testament: Listy Pawła i Dzieje Apostolskie WT-FW-LD
I. DZIEJE APOSTOLSKIE
II. TŁO ŻYCIA I DZIAŁALNOŚCI ŚW. PAWŁA
1. TŁO HELLENISTYCZNE
2. TŁO JUDAISTYCZNE.
III. ŻYCIE ŚW. PAWŁA
IV. LISTY DO TESALONICZAN
V. LISTY DO KORYNTIAN
VI. LIST DO GALATÓW
VII. LIST DO RZYMIAN
VIII. LIST DO FILIPIAN
IX. LIST DO KOLOSAN
X. LIST DO EFEZJAN
XI. LIST DO FILEMONA
XII. LISTY PASTERSKIE (1-2TM, TT)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Student wykazuje pogłębioną wiedzę na temat Dziejów Apostolskich, zna kontekst historyczny księgi, zna poruszaną problematykę oraz cel jej napisania księgi i zna środowisko kulturowe adresatów księgi. Zna kontekst powstania poszczególnych listów św. Pawła, poruszaną problematykę i jej aktualność dla odbiorców poszczególnych listów.
Student potrafi dokonać krytycznej analizy poruszanych treści w Dziejach Apostolskich oraz Listach św. Pawła. Potrafi formułować hipotezy badawcze dla zagadnień związanych z Dziejami Apostolskimi oraz Listami Pawła.
Student ma w sobie gotowość do postępowania według nauki Kościoła w życiu osobistym, zawodowym i społecznym w oparciu o naukę zawarta w Dziejach Apostolskich i Listach Pawła. Krytycznie odnosi się do współczesnych działań społecznych sprzecznych z chrześcijańskim systemem wartości.
Kryteria oceniania
5 - student bardzo dobrze orientuje się w treści Dziejów Apostolskich i Listów św. Pawła. Bardzo dobrze potrafi wskazać poruszaną problematykę poszczególnych Listów. Bardzo dobrze orientuje się w kontekście kulturowym poszczególnych zagadnień. Bardzo dobrze orientuje się w sytuacji poszczególnych adresatów Listów oraz w specyfice sytuacji zawartej w Dziejach Apostolskich.
4- student dobrze orientuje się w treści i zagadnieniach księgi Dziejów Apostolskich oraz poszczególnych Listów św. Pawła. Dobrze orientuje się w kontekście kulturowym poszczególnych zagadnień, o których jest mowa w Dz i Listach Pawła.
3- student ma pobieżną orientację w treści księgi Dziejów Apostolskich i Listów Pawła. Pobieżnie orientuje się w poruszanej problematyce. Nie potrafi zawartych treści odnieść do kontekstu kulturowego, pobieżnie potrafi wskazać adresatów Dz i Listów Pawła i kontekst powstania dzieł.
2- student nie zna treści i problematyki poruszanej w Dziejach Apostolskich i Listach Pawła. Nie zna kontekstu powstania tych dzieł, nie wie, kim są adresaci dzieł. Nie zna kontekstu kulturowego, w jakim te dzieła powstały.
Literatura
Skrypt do corpus paulinum na prywatnej stronie internetowej wykładowcy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: