Teologia biblijna: Dzieje Apostolskie: postacie i wydarzenia WT-FW-CWL1
Tematy prezentacji:
1. Lidia – niezależna business woman
2. Teofil – adresat dwudzieła Łukaszowego.
3. „Obłok zabrał go im sprzed oczu” ‒ Wniebowstąpienie Jezusa.
4. Maciej – jeden z Dwunastu.
5. Szum wicher i dar języków ‒ Zesłanie Ducha Świętego.
6. Cuda Piotra w Dziejach Apostolskich.
7. Życie pierwotnego Kościoła (Dz 2,42-47; 3,32-37).
8. Piotr i Jan ‒ uzdrowienie chromego (Dz 3,1-11).
9. Annaniasz i Safira ‒ zatajenie prawdy.
10. Gamaliel ‒ rozsądny faryzeusz.
11. Ustanowienie Siedmiu (Dz 6,1-7).
12. Szczepan ‒ mowa przed Sanhedrynem i męczeństwo.
13. Filip ‒ krzewiciel wiary.
14. Szaweł jako gorliwy Żyd (od dzieciństwa do prześladowania chrześcijan).
15. Nawrócenie św. Pawła.
16. Korneliusz ‒ setnik „bojący się Boga”.
17. Uwięzienie i cudowne uwolnienie św. Piotra.
18. Cypr ‒ działalność św. Pawła i Barnaby.
19. Antiochia Pizydyjska ‒ reakcja Żydów i pogan na słowa św. Pawła.
20. Barnaba jako Zeus, Paweł jako Hermes ‒ wydarzenia w Listrze.
21. Sobór Jerozolimski.
22. Tymoteusz ‒ syn Żydówki i Greka.
23. Dom Jazona ‒ działalność w Tesalonice.
24. Pryscylla i Akwila ‒ początki Kościoła w Koryncie.
25. Mowa św. Pawła na Areopagu.
26. Demetriusz i Wielka Atremida Efeska.
27. Eutych ‒ wypadek w Troadzie.
28. Uwięzienie św. Pawła i jego rzymskie obywatelstwo.
29. Burza na morzu ‒ podróż św. Pawła do Rzymu.
30. Malta ‒ poskromienie węża.
31. Pobyt św. Pawła w Rzymie ‒ męczeństwo i śmierć.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1 – WIEDZA (por. TMA_05): student posiada uporządkowaną, pogłębioną wiedzę dotyczącą Dziejów Apostolskich. Wymienia najważniejsze postacie oraz wyjaśnia znaczenie istotnych wydarzeń w Dziejach Apostolskich.
Na ZAL: student posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą przedmiotu, wymienia najważniejsze postacie i wyjaśnia znaczenie wydarzeń w Dziejach Apostolskich.
Na NZAL: student nie posiada żadnej wiedzy dotyczącej przedmiotu, nie potrafi wymienić postaci i wyjaśnić znaczenia wydarzeń w Dziejach Apostolskich
EK 2 – UMIEJĘTNOŚCI (por. TMA_U01, TMA_U02, TMA_U17, TMA_U18): student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje z dostępnych mu tekstów biblijnych i teologicznych. Student jest w stanie samodzielnie zaprezentować w języku polskim opracowane przez siebie wyniki badań dotyczące wybranej perykopy Dziejów Apostolskich.
Na ZAL: student potrafi samodzielnie wybrać istotnych informacji z dostępnych mu źródeł i zaprezentować zebrany materiał w języku polskim
Na NZAL: student nie potrafi samodzielnie wybrać informacji z dostępnych mu źródeł i nie jest w stanie zaprezentować zebranego materiału w języku polskim
EK 3 – KOMPETENCJE (por. TMA_K03, TMA_K05): student potrafi współdziałać i pracować w grupie. Student rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do napotkanych problemów badawczych.
Na ZAL: student potrafi współpracować z innymi uczestnikami ćwiczeń i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do napotkanych problemów badawczych
Na NZAL: student nie jest w stanie w ogóle współpracować z innymi uczestnikami ćwiczeń i nie rozumie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do tematu
Kryteria oceniania
Do uzyskania zaliczenia ćwiczeń niezbędna jest obecność na ćwiczeniach.
Ponadto student zobowiązany jest również przygotować i przestawić prezentację (10-15 minut) na wybrany przez siebie temat.
Literatura
1) Dąbrowski E., Dzieje Apostolskie, Pallotinum: Poznań, 2008.
2) Keener C., Acts: an exegetical commentary, Vol. 1,2,3,4, Baker Academic: Grand Rapids, 2012-2015.
3) Langkammer H., Dzieje apostolskie, Wydawnictwo KUL: Lublin, 2008.
4) Łabuda P. (red.), Bohaterowie Biblii: księgi prorockie, Ewangelie, Dzieje Apostolskie i Apokalipsa św. Jana. Poznając Biblię. Część VIII, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej „Biblos”: Tarnów, 2012.
5) Mędala S. (red.), Dzieje Apostolskie i Listy św. Pawła, Warszawa 1997.
6) Pervo R., Acts: a commentary, Fortress Press: Minneapolis, 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: