Katechetyka fundamentalna: praca katechety w szkole WT-FW-CKF
Ćwiczenia są praktycznym wykorzystaniem wiedzy zdobytej na wykładach z tego przedmiotu. Polegają na analizie źródeł literackich (dokumentów, publikacji, artykułów) traktujących o pracy katechety w szkole. Poprzez samodzielną analizę źródeł, oraz pracę w grupie wykładowej ćwiczenia pomagają sformułować wnioski do pracy katechetycznej w przyszłości.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
TMA_W04: student wymienia główne zasady działalności katechetycznej Kościoła katolickiego
TnMA_W10: student określa wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych; projektuje ścieżkę własnego rozwoju oraz wymienia zasady etyki zawodu nauczyciela;
TnMA_U09: dostosowanie metod i środków pracy do możliwości i potrzeb ucznia; prawidłowe tworzenie własnej dokumentacji w pracy nauczyciela;
Kryteria oceniania
Student, aby osiągnąć:
1) TMA_W04:
- na ocenę 3 (dst.): wymienia niektóre zasady działalności katechetycznej Kościoła katolickiego;
- na ocenę 4 (db.): wymienia podstawowe zasady działalności katechetycznej Kościoła katolickiego;
- na ocenę 5 (bdb.): wymienia wszystkie główne zasady działalności katechetycznej Kościoła katolickiego;
2) TnMA_W10:
- na ocenę 3 (dst.): student wymienia niektóre akty prawne; z pomocą wykładowcy projektuje ścieżkę własnego rozwoju oraz wymienia niektóre zasady etyki zawodu nauczyciela;
- na ocenę 4 (db.): student wymienia podstawowe akty prawne; z pomocą wykładowcy projektuje ścieżkę własnego rozwoju oraz wymienia podstawowe zasady etyki zawodu nauczyciela;
- na ocenę 5 (bdb.): student wymienia wszystkie akty prawne; projektuje ścieżkę własnego rozwoju oraz wymienia wszystkie zasady etyki zawodu nauczyciela;
3)TnMA_U09:
- na ocenę 3 (dst.): dostosowuje niektóre metody i środki pracy do możliwości i potrzeb ucznia; z pomocą wykładowcy tworzy własną dokumentację w pracy nauczyciela;
- na ocenę 4 (db.): dostosowuje większość metod i środków pracy do możliwości i potrzeb ucznia; z pomocą wykładowcy tworzy własną dokumentację w pracy nauczyciela;
- na ocenę 5 (bdb.): dostosowuje wszystkie metody i środki pracy do możliwości i potrzeb ucznia; tworzy własną dokumentację w pracy nauczyciela;
Literatura
Barciński Z., Vademecum Katechety, Wydawnictwo M, Kraków- Lublin 2006.
Budzik W., Pisma katechetyczne/ św. Augustyn, Poznań : Jan Jachowski-Księgarnia Uniwersytecka, 1930;
Jan Paweł II, Catechesi tradendae, Rzym 1979, w: Adhortacje apostolskie Ojca Świętego Jana Pawła II, op. P. Murzański, Kraków : Znak, 1997.
Katechizm Kościoła Katolickiego, Wydawnictwo Pallotinum, Poznań 2012.
Papieska Rada ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji, Dyrektorium o katechizacji, 2020, polskie wydanie Kielce : Wydawnictwo Jedność 2020,
Podstawa programowa katechezy Kościoła Katolickiego w Polsce z roku 2010
Podstawa programowa katechezy Kościoła Katolickiego w Polsce z roku 2018
Program nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach z roku 2010
Program nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach z roku 2018
Stala J., Katechetyka szczegółowa, Wydawnictwo Biblos, Tarnów 2003.
Szewczyk K., DOKUMENTACJA OBOWIĄZUJĄCA NAUCZYCIELA , dostęp: http://www.zsestaszow.eu/archiwum/2008_2009/dokumenty/publikacje/artykul.pdf
Literatura uzupełniająca:
Konferencja Episkopatu Polski, Dyrektorium katechetyczne Kościoła katolickiego w Poslce, Kraków: Wydawnictwo WAM, 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: