Ewangelizacja w serwisach społecznościowych WT-FW-CE1
1. Nauczanie Kościoła o mediach społecznościowych.
2. Media społecznościowe - podstawowe pojęcia, statystyki wykorzystywania.
3. Wykorzystanie mediów społecznościowych przez Kościół w Polsce.
4. Historia Twittera.
5. Funkcjonalności serwisu Twitter.
6. Funkcje mediów społecznościowych w misji Kościoła.
7. Obecność przedstawicieli Kościoła w serwisie społecznościowym Twitter.
8. Ewangelizacja w serwisie Twitter.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: iq1j12q
EK nr 1 - wiedza - ma podstawową wiedzę dotyczącą mediów społecznościowych w tym Twittera
EK nr 2 - wiedza - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie funkcjonowania serwisu społecznościowego Twitter w misji Kościoła
EK nr 3 - umiejętności - potrafi dokonać interpretacji i oceny przekazów medialnych w serwisie Twitter oraz wskazać możliwości wykorzystania w komunikacji Kościoła
EK nr 4 - umiejętności - potrafi wskazać możliwości wykorzystania serwisu społecznościowego Twitter
EK nr 5 - kompetencje - dostrzega potrzeby wykorzystania nowych mediów w misji Kościoła
NAKŁAD PRACY STUDENTA:
15 godzin: aktywny udział w ćwiczeniach
12 godzin: przygotowanie do ćwiczeń, samodzielna praca
3 godziny: przygotowanie i prezentacja projektu
RAZEM: 30 godzin
Literatura
Adamska K., Hashtag, czyli komunikat? Rola i funkcje hashtagów na Twitterze, „Studia Medioznawcze” 2015 nr 3, s. 61-71.
Brzezińska-Waleszczyk M., Nowe media w nowej ewangelizacji, w: A. Gralczyk, K. Marcyński, M. Przybysz (red.), Media w transformacji, Warszawa 2013, s. 45-52.
Chmielewski M., Media społecznościowe jako narzędzia nowej ewangelizacji, Świat i Słowo, 1(22)/2014, 213-229.
Chyła J., Ewangelizacja cyfrowego kontynentu, „Kultura – Media – Teologia” (2015) nr 22, s. 67 – 79.
Chyła J., Ewangelia na Twitterze, Pelplin 2014.
Gitomer J., Społecznościowy boom! Wykorzystaj potencjał sieci e-kontaktów do wykreowania marki, zwiększenia sprzedaży i zdominowani rynku, Gliwice 2012.
Kaznowski D., Definicja social media, https://networkeddigital.wordpress.com/2010/04/17/definicja-social-media/ (data dostępu: 31.10.2020).
Kaznowski D., Definicja web 2.0, definicja social media, https://networkeddigital.wordpress.com/2010/04/09/definicja-web-2-0-definicja-social-media/ (data dostępu: 31.10.2020).
Kloch J., Zastosowanie najnowszych technologii Web 2.0., w: Media w Kościele i Kościół w mediach, M. Przybysz, J. Kloch (red.), Katowice 2012.
Kowalska J., Wyćwierkany sukces – historia Twittera, https://marketingibiznes.pl/social-media/wycwierkany-sukces-historia-twittera/ (data dostępu: 31.10.2020).
Levinson P., Nowe nowe media, Kraków 2010.
Marcyński K., Komunikacja religijna i media, Kraków 2016.
Mistewicz E., Twitter. Sukces komunikacji w 140 znakach, Gliwice 2015.
Oliński M., Szamrowski P., Wykorzystanie Twittera w działalności organizacji pożytku publicznego, „Polityki europejskie, finanse i marketing”, 19 (68) 2018, s. 155-172.
Pakulska D., Poćwierkamy? Czyli słów kilka o potencjale marketingowym Twittera, „Social Media Manager”, nr 5 (13) / 2019, s. 47-50.
Pakulska D., Nadchodzi czas Twittera, https://dagmarapakulska.pl/nadchodzi-czas-twittera/ (data dostępu: 27.10.2020).
Przybysz M., Kościół w social media. Komunikacja instytucji eklezjalnych w mediach społecznościowych w perspektywie medioznawczej i teologicznej, w: Kultura – Media – Teologia, 2018 (35).
Przybysz M., Kapłan w „Sieci” uwikłany. Dylematy obecności księdza w mediach, w: Media w transformacji, A. Gralczyk, K. Marcyński, M. Przybysz (red.), Warszawa 2013, s. 105–121.
Sobczak B., O funkcjach hasztagu na Twitterze, „Poradnik Językowy” 2020 / 773 (4), s. 35-50.
Stanuch S., Tweetuj z głową, „Press” nr 9-10 (262) 2019, s. 110-114.
Wajs P., Media społecznościowe jako przestrzeń głoszenia Słowa Bożego. Teoria i praktyka, Warszawa 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: