Zajęcia z zakresu: Dzieje Apostolskie: perspektywa głoszenia Ewangelii WT-FW-CDZ2
Celem zajęć jest przybliżenie historii głoszenia Ewangelii zawartej na kartach Dziejów Apostolskich. Księga ta obejmuje okres od Wniebowstąpienia Jezusa przez działalność Kościoła w Jerozolimie i okolicach, a następnie opowiada o działalności misyjnej św. Piotra. Najobszerniejszą część dzieła zajmuje praca misyjna św. Pawła i jego towarzyszy.
Zajęcia obejmą refleksję nad problemami rodzącego się Kościoła, które podkreślił autor Dz. Zajęcia mają charakter teoretyczny, dyskusyjny oraz praktyczny. W pierwszej kolejności domagają się wprowadzenia w tematykę ewangelizacji przez Apostołów, co umożliwi dyskusję nad omawianymi problemami. W pierwotnym Kościele pojawiały się różne napięcia, zwłaszcza pomiędzy stronnictwami chrześcijan pochodzącymi z judaizmu i z pogaństwa. Głównymi punktami zajęć będzie analiza fragmentów nauczania św. Piotra i Pawła. Studenci sami również przygotują prezentację najważniejszych mów i wydarzeń zawartych w Dz.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi:
- wskazać najważniejsze założenia księgi Dziejów Apostolskich w perspektywie głoszenia Ewangelii
- omówić etapy roznoszenia Ewangelii na podstawie księgi
- przedstawić najważniejsze wydarzenia z działalności Apostołów
- omówić działalność misyjną św. Pawła Apostoła
- wskazać na najważniejsze trudności wynikające z kontekstu społecznego i religijnego ówczesnego świata
- wskazać na kilka miejsc, w których świadectwa historyczne uzupełniają narrację Dziejów Apostolskich
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest udział w zajęciach. Na 4 zaplanowane spotkania, warunkiem zaliczenia jest obecność na wybranych 3 zajęciach.
Kryteria oceniania:
50% - test obejmujący wiedzę podaną w czasie części teoretyczno-dyskusyjnej. Test będzie przeprowadzony na ostatnich zajęciach.
50% - wygłoszenie prezentacji dotyczącej wskazanego fragmentu Dz w oparciu o założenia podane w czasie pierwszych zajęć.
Aktywność podczas dyskusji i prezentacji może wpłynąć pozytywnie na ostateczną ocenę końcową.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: