Dialog jako narzędzie teologiczne WT-FW-CDT1
1. Dialog jako doświadczenie ludzkie
2. Dialogiczność Objawienia
3. Dialogiczna tożsamość Kościoła i synodalność
4. Dialog na Soborze Watykańskim II, czy zwykły efekt stylistyczny?
5. Nie ma dialogu bez godności: wolność sumienia i wolność religijna
6. Dialog ekumeniczny, międzyreligijny i budowanie ludzkiego braterstwa
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1 Student zna podstawowe rozróżnienie dialogu wobec innych pojęć należących do rodziny znaczeniowej. Definiuje ontologiczną strukturę człowieka w jego relacyjności (dialogiczności), a co za tym idzie - powołaniu do świętości. Posiada zarys wiedzy o rożnym rozumieniu dialogu na przestrzeni epok.
EK 2 Student zna podstawowe terminy dotyczące dialogu i dialogiczności Objawienia, tożsamości Kościoła, synodalności. Określa konieczne postawy do tego, aby dialog mógł mieć miejsce w relacji teologii wobec świata. Potrafi samodzielnie wyszukiwać, porównywać, analizować i oceniać informacje dotyczące miejsca dialogu w różnych obszarach teologii.
EK 3 Student posiada krytyczną postawę wobec współczesnych braków dialogu jako narzędzia teologicznego w relacjach wewnątrz Kościoła, ekumenicznych, międzyreligijnych i w dialogu ze światem sekularnym.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest osiągnięcie założonych celów kształcenia, obecność na zajęciach i aktywna praca na zajęciach.
Metoda weryfikacji efektów kształcenia: krótkie prace pisemne zawierające refleksje studenta po każdych zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: