Historia filozofii nowożytnej i współczesnej WT-FT-HF
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Typ przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD DOSTEPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: mppdkhj
wiedza: student zna główne zagadnienia z filozofii nowożytnej i współczesnej, zna jej główne nurty i przedstawicieli
umiejętności: student umie rozpoznać różne koncepcje filozofii nowożytnej i współczesnej i wskazać różnice między nimi
kompetencje społeczne: student potrafi wskazać, jak dana koncepcja filozoficzna wpływa na kształt życia społecznego
Kryteria oceniania
wiedzy:
- na ocenę 2 (ndst): student nie zna kluczowych pojęć z filozofii omawianego okresu; nie zna głównych koncepcji filozoficznych omawianego okresu
- na ocenę 3 (dst): student w sposób dostateczny zna kluczowe pojęcia z filozofii omawianego okresu i zna główne koncepcje filozoficzne omawianego okresu
- na ocenę 4 (db): student posiada dobrą wiedzę na temat kluczowych pojęć z filozofii omawianego okresu; dobrze zna główne koncepcje filozoficzne omawianego okresu
- na ocenę 5 (bdb): student doskonale zna kluczowe pojęcia z filozofii omawianego okresu; doskonale zna główne koncepcje filozoficzne omawianego okresu
umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi analizować tekstów filozoficznych omawianego okresu, nie umie rozpoznać podstawowych tez i założeń posługując się tekstami filozofii nowożytnej;
- na ocenę 3 (dst): student poprawnie potrafi analizować teksty filozoficzne omawianego okresu, umie rozpoznać podstawowe tezy i założenia posługując się tekstami filozofii nowożytnej;
- na ocenę 4 (db): student dobrze potrafi analizować teksty filozoficzne omawianego okresu, umie dobrze rozpoznać podstawowe tezy i założenia posługując się tekstami filozofii nowożytnej;
- na ocenę 5 (bdb): student doskonale potrafi analizować teksty filozoficzne omawianego okresu, umie doskonale podstawowe tezy i założenia posługując się tekstami filozofii nowożytnej;
kompetencji społecznych:
na ocenę 2 (ndst) nie widzi wpływu koncepcji filozoficznych na życie społeczno-polityczne
na ocenę 3 (dost) ogólnie dostrzega wpływ koncepcji filozoficznych na życie społeczno-polityczne
na ocenę 4(db) dobrze dostrzega wpływ koncepcji filozoficznych na życie społeczno-polityczne
na ocenę 5 (bdb) doskonale dostrzega wpływ koncepcji filozoficznych na życie społeczno-polityczne
Weryfikacja efektów kształcenia - egzamin pisemny.
Do zaliczenia przedmiotu wymagana obecność na wszystkich zajęciach i zaliczenie pracy pisemnej.
Literatura
A. J. Ayer, Filozofia w XX wieku, Warszawa 1997.
F. Copleston, Historia filozofii, t. IV-XI, Warszawa 2005-2005.
J. A., Kłoczowski, Filozofia dialogu, Poznań 2005.
B. Russell, Dzieje filozofii zachodu, Warszawa 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: