Praktyki dydaktyczne WT-FOA-PD
1. Przekaz wiary w teologii
2. Przekaz wiary w filozofii chrześcijańskiej
3. Przekaz wiary w katechezie
4. Przekaz wiary w głoszeniu słowa Bożego (homilie, kazania)
5. Przekaz wiary w liturgii
6. Przekaz wiary w duszpasterstwie parafialnym
7. Przekaz wiary w ćwiczeniach duchowych/rekolekcjach
8. Przekaz wiary przez świadectwo życia.
9. Przekaz wiary w ruchach nowej ewangelizacji
10. Przekaz wiary przez Internet.
11. W przypadku przygotowania katechetycznego, prowadzenie katechez pod kierunkiem wykładowcy prowadzącego konwersatorium katechetyczne - po uprzednim przyjęciu konspektu. Następnym krokiem jest wspólne omówienie przeprowadzonej katechezy.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności zdobyte dzięki samodzielnemu przeprowadzeniu określonej w programie studiów liczby godzin dydaktycznych owocują tym, że student potrafi kompetentnie prowadzić ćwiczenia lub zajęcia dydaktyczne ze studentami z wykorzystaniem aktualnych metod. Jet ponadto zdolny prowadzić działania wspierające realizację procesu dydaktycznego w ramach studiów teologicznych.
Mając na uwadze kompetencje społeczne student stara się rzetelnie wykonywać powierzone sobie obowiązki dydaktyczne w poczuciu odpowiedzialności i kształtowania świeckich w odpowiedzialności za ewangelizację w łączności z ludzkim doświadczeniem codziennych trudów i problemów egzystencjalnych.
Kryteria oceniania
Praktyka dydaktyczna jest zaliczana przez opiekuna naukowego/promotora na podstawie sprawozdania z praktyki, która jest częścią opinii o postępach naukowych, postępach w pracy nad rozprawą doktorską oraz działalności dydaktycznej w danym roku akademickim.
W przypadku, gdy praktyka dydaktyczna realizowana jest w formie samodzielnego prowadzenia przez doktoranta zajęć dydaktycznych z przedmiotu wyznaczonego w planie zajęć uczelni, przy końcowym zaliczeniu praktyk dydaktycznych uwzględnia się ponadto wyniki hospitacji zajęć oraz oceny zajęć dokonane przez studentów.
Praktyki zawodowe
Praktyki zawodowe mają wdrożyć w prowadzenie zajęć w charakterze asystenta czy adiunkta.
Literatura
Literatura uwzględnia zakres konkretnych obowiązków dydaktycznych każdego doktoranta w danym roku studiów.Określona lista lektur jest podawana do wiadomości i akceptacji (z ewentualnymi korektami) przez opiekuna naukowego/promotora przez doktoranta prowadzącego zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: