Psychologia ogólna WT-FG-PSY
WIEDZA:
Nazywa ,definiuje procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Prezentuje budowę i czynności poszcególnych układów i narządów. Opisuje, tłumaczy etiopatogenezę, diagnostykę i metody leczenia wybranych chorób, zwłaszcza o znaczeniu społecznym. Wylicza i interpretuje istniejące relacje między zdrowiem a środowiskiem. Obiaśnia biologiczne, pedagogiczne, społeczne i filozoficzne podstawy psychicznego funkcjonowania człowieka. wskazuje istotę funkcjonalności i dysffunkcjonalnosci, harmonii idysharmonii, normy i patologii. Student charakteryzuje i rozróżnia prawidłowy i zaburzony profil rozwoju
UMIEJETNOŚCI:
Analizuje, opracowuje, sporządza klarowne i spójne wypowiedzi ustne i pisemne na tematy dotyczące różnych zagadnień psychologicznych z wykorzystaniem różnych ujęćteoretycznych.klasyfikuje, tworzy, porównuje dorobek teoretyczny praktyczny psychologii i innych dyscyplin. Weryfikuje i ustala kryteria w celu analizowania podejmowanych działań przktycznych. Inicjuje i wdraża posługiwanie sie wybranymi ujęciami teoretycznymi w podejmowania działań praktycznych.
KOMPETENCJE:
Ma swiadomość poziomu swej wiedzy. Dąży do ciągłego rozwoju osobistego. Docenia znaczenie nauk psychologicznych dla rozwoju jednostki. Kreuje prawidłowe więzi społeczne. Jest zdolny do nabywania wiedzy i budowania warsztatu pracy psychologa. Postrzega problemy, które są poza zakresem jego kompetencji i wie do kogo sie zwrócić o pomoc. Zachowuje krytycyzm w wyrazaniu opinii w kontekście informacji medialnych. Jest wrazliwy na potrzeby uczniów, szczególnie na potrzeby bezpieczeństwa. Pracuje w zespole
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA:
Nazywa ,definiuje procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Prezentuje budowę i czynności poszcególnych układów i narządów. Opisuje, tłumaczy etiopatogenezę, diagnostykę i metody leczenia wybranych chorób, zwłaszcza o znaczeniu społecznym. Wylicza i interpretuje istniejące relacje między zdrowiem a środowiskiem. Obiaśnia biologiczne, pedagogiczne, społeczne i filozoficzne podstawy psychicznego funkcjonowania człowieka. wskazuje istotę funkcjonalności i dysffunkcjonalnosci, harmonii idysharmonii, normy i patologii. Student charakteryzuje i rozróżnia prawidłowy i zaburzony profil rozwoju
UMIEJETNOŚCI:
Analizuje, opracowuje, sporządza klarowne i spójne wypowiedzi ustne i pisemne na tematy dotyczące różnych zagadnień psychologicznych z wykorzystaniem różnych ujęćteoretycznych.klasyfikuje, tworzy, porównuje dorobek teoretyczny praktyczny psychologii i innych dyscyplin. Weryfikuje i ustala kryteria w celu analizowania podejmowanych działań przktycznych. Inicjuje i wdraża posługiwanie sie wybranymi ujęciami teoretycznymi w podejmowania działań praktycznych.
KOMPETENCJE:
Ma swiadomość poziomu swej wiedzy. Dąży do ciągłego rozwoju osobistego. Docenia znaczenie nauk psychologicznych dla rozwoju jednostki. Kreuje prawidłowe więzi społeczne. Jest zdolny do nabywania wiedzy i budowania warsztatu pracy psychologa. Postrzega problemy, które są poza zakresem jego kompetencji i wie do kogo sie zwrócić o pomoc. Zachowuje krytycyzm w wyrazaniu opinii w kontekście informacji medialnych. Jest wrazliwy na potrzeby uczniów, szczególnie na potrzeby bezpieczeństwa. Pracuje w zespole
Kryteria oceniania
prace pisemne, testy
Praktyki zawodowe
w szkole , w placówkach wychowawczych
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1.Wykorzystywana podczas zajęć:
- Mietzel G. (1998) Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk, GWP.
-Zimbardo, Ph (1999) Psychologia i życie. Warszawa, PWN
-Strelau (red.) Psychologia podręcznik akademicki, t.1 Gdańsk, GWP
2. Studiowana samodzielnie przez studenta:
-Maslach C. Leiter M.P. (2011) Prawda o wypaleniu zawodowym. Wydawnictwo Naukowe PWN,
-Maruszewski T (2002) Psychologia poznania, Gdańsk GWP
- Strelau J. (2000) Podstawy Psychologii, Gdańsk, GWP
Literatura Uzupełniająca:
-Strelau J. (2002) Psychologia Ogólna, Gdańsk, GWP
-Shaughnessy J.J. Zechmeister E.B., Zechmeister F.J.S. (2002) metody badawcze psychologii, Gdańsk, GWP,
-Sternberg R. (2002) Psychologia poznawcza, warszawa WSiP
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: