Praktyki pedagogiczne WT-FG-PP
Poprzez praktykę student zdobywa doświadczenie związane z pracą opiekuńczo - wychowawczą z uczniami, w tym nabywa umiejętności w
zakresie zarządzania grupą i diagnozowania potrzeb uczniów.
Nabywa umiejętności:
- potrafi dokonywać obserwacji różnych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych
(aktywności uczniów, funkcjonowania uczniów i nauczyciela w grupie, interakcji i
komunikacji w grupach wychowawczych)
- potrafi współdziałać z opiekunem praktyk w zakresie podejmowania
zorganizowanych i wynikających z sytuacji zastanej działań opiekuńczo -
wychowawczych
- przygotowuje konspekt i przeprowadza zajęcia o charakterze opiekuńczo -
wychowawczym
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Kryteria oceniania
Praktyka
- przygotowanie sprawozdań z prowadzonych obserwacji
- przygotowanie konspektów z przeprowadzonych zajęć
- uzyskanie pozytywnej opinii pracy opiekuńczo - wychowawczej od opiekuna praktyki
Literatura
R.J. MacKenzie, "Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie"' Biblioteka Wychowawcy, 2008
C.H. Edwards, "Dyscyplina i kierowanie klasą", PWN, 2008
J. Strelau, A. Jurkowski, Z.Putkiewicz, "Podstawy psychologii dla nauczycieli", PWN, 1975
A.M. Gomez, "Gdy dziecko ma problemy w klasie", Wydawnictwo eSPe, 2002
S. Mika, "Psychologia społeczna dla nauczycieli", Wydawnictwo Akademickie "Żak", 1998
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: