Miejsce rodziny we współczesnej katechezie WT-FG-MRWK
Treści merytoryczne:
Na tle głównych celów katechezy zostaną wyróżnione zadania przypisywane rodzinie jako środowisku katechezy. Część z nich bezpośrednio związana jest z wychowaniem w wierze inne natomiast dotyczą wspomagania osobowo-społecznego rozwoju dziecka, ponieważ we współczesnej katechezie bardzo akcentowany jest wymiar antropologiczny. Ujęcie historyczne pozwoli natomiast dostrzec ewolucję w treści zadań katechetycznych, jakie Kościół stawiał rodzinie na przestrzeni wieków. Najwięcej uwagi poświeci się tym zadaniom
katechetycznym, jakie są stawiane przed rodziną dzisiaj i w najbliższej przyszłości.
Metody oceny: Egzamin ustny
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Literatura
Bagrowicz J., Kontekst społeczno-kulturowy i eklezjalny współczesnego wychowania religijnego, „Paedagogia Christiana” 1 (2002), s. 49-62.
Dudziak U., Rodzina pierwszym miejscem katechezy, w: Miejsca katechezy, red. S. Kulpaczyński, Lublin 2005, s. 13-36.
Dziekoński, Formacja chrześcijańska dziecka w nauczaniu Kościoła (od Leona XIII do Jana Pawła II), Warszawa 2006.
Gajda J., Chrześcijańskie koncepcje wychowania moralnego, „Katecheta” 36 (1992) 4, s. 204-212.
Hansemann G., Wychowanie religijne, Warszawa 1988
Karasiewicz W., Wychowanie współczesne a religia, „Ateneum Kapłańskie” 19 (1933) t. 32, s. 113-143.
Majka J., Wychowanie chrześcijańskie – wychowaniem personalistycznym, w: Wychowanie w rodzinie chrześcijańskiej, red. F. Adamski, Kraków 1982, s. 41-55.
Stala J., Istota i zasady katechezy rodzinnej, w: Rodzina – Szkoła – Kościół. Korelacja i Dialog, red. P. Tomasik, Warszawa 2003, s. 91-103.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: