Przestrzeń liturgiczna WT-DTE-WO-PLI
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z przestrzenią liturgiczną. Nabycie umiejętności rozumienia przestrzeni liturgicznej. Doskonalenie kompetencji w wyjaśnianiu przestrzeni liturgicznej.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW - Student będzie umiał rozpoznawać znaczenie przestrzeni liturgicznej.
EU - Student będzie poprawnie określał funkcje i znaczenie przestrzeni liturgicznej (np. prezbiterium, ołtarz, ambona, tabernakulum).
UK - Student będzie umiał oceniać poprawność przestrzeni liturgicznej.
Kryteria oceniania
W
5 – bardzo dobry Student szczegółowo i trafnie rozpoznaje znaczenie przestrzeni liturgicznej, uwzględniając jej teologiczny, symboliczny i pastoralny wymiar.
4 – dobry Student poprawnie rozpoznaje znaczenie przestrzeni liturgicznej, wskazując jej podstawowe elementy i sens liturgiczny.
3 – dostateczny Student ogólnie rozpoznaje przestrzeń liturgiczną, ale jego wypowiedzi są częściowo nieprecyzyjne lub powierzchowne.
2 – niedostateczny Student nie potrafi rozpoznać znaczenia przestrzeni liturgicznej lub podaje informacje błędne czy niespójne.
U
5 – bardzo dobry Student potrafi samodzielnie, precyzyjnie i poprawnie określić funkcje oraz znaczenie głównych elementów przestrzeni liturgicznej, posługując się odpowiednią terminologią.
4 – dobry Student poprawnie określa funkcje podstawowych elementów (np. ołtarza, ambony), wykazując się dobrą orientacją w temacie.
3 – dostateczny Student określa funkcje i znaczenie elementów w sposób ogólnikowy, z pomocą nauczyciela lub popełniając drobne błędy.
2 – niedostateczny Student nie potrafi określić funkcji ani znaczenia elementów przestrzeni liturgicznej lub robi to w sposób niepoprawny.
K
5 – bardzo dobry Student potrafi samodzielnie ocenić poprawność przestrzeni liturgicznej, odwołując się do dokumentów Kościoła i uzasadniając swoje stanowisko z uwzględnieniem wymiaru wspólnotowego i duchowego.
4 – dobry Student ocenia poprawność przestrzeni liturgicznej na podstawie znanych zasad, z drobnymi niedociągnięciami w argumentacji.
3 – dostateczny Student wykazuje podstawową umiejętność oceny przestrzeni liturgicznej, ale potrzebuje wsparcia nauczyciela i nie zawsze trafnie formułuje wnioski.
2 – niedostateczny Student nie potrafi ocenić poprawności przestrzeni liturgicznej, nie rozumie zasad lub nie potrafi ich zastosować.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: