Visual hermeneutics. Interpretation of the Gospel through art WT-DTE-WJV
Przedmiotem poszczególnych zajęć będą perykopy:
1. Dobry Samarytanin
2. Kuszenie Jezusa
3. Kana Galilejska
4. Uciszenie Burzy
5. Syn marnotrawny
6. Pusty grób
7. Sąd ostateczny
8. Marta i Maria
9. Dobry pastarz
10. Przemienienie
11.Spotkania z Samarytanką
12. Chrzest w Jordanie
13. Wskrzeszenie Łazarza
14. Zwiastowanie
15. Emaus
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
posiada pogłębioną wiedzę na temat interpretacji tekstu biblijnego poprzez dzieło sztuki
potrafi ustosunkować się krytycznie do interpretacji tekstu biblijnego poprzez dzieło sztuki
docenia znaczenie interpretacji tekstu biblijnego poprzez dzieło sztuki we współczesnym kontekście społeczno-kulturowym.
Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 godz.
Praca własna studenta: 20 godz.
Konsultacje z prowadzącym: 10 godz.
Razem: 60 godz. = 3 ECTS
Kryteria oceniania
EK1: ndst - nie uczestniczył w zajęciach i nie zna podstawowych treści przekazanych podczas zajęć
dst - uczestniczył w nielicznych zajęciach i w sposób podstawowy opanował materiał przekazany podczas zajęć
db - uczestniczył w większości zajęć i dobrze opanował materiał przekazany podczas zajęć
bdb - uczestniczył w prawie wszystkich zajęciach i bardzo dobrze opanował materiał przekazany podczas zajęć
EK2: ndst - nie uczestniczył w zajęciach i nie posiadł umiejętności wymaganych w ramach prowadzonych zajęć
dst - uczestniczył w nielicznych zajęciach w sposób ograniczony posiadł umiejętności wymagane w ramach prowadzonych zajęć
db - uczestniczył w większości zajęć dobrze posiadł umiejętności wymagane w ramach prowadzonych zajęć
bdb - uczestniczył w prawie wszystkich zajęciach i bardzo dobrze posiadł umiejętności wymagane w ramach prowadzonych zajęć
EK3: ndst - nie uczestniczył w zajęciach i nie docenia społeczno-kulturowego znaczenia poruszanych zagadnień
dst - uczestniczył w nielicznych zajęciach w sposób ograniczony docenia społeczno-kulturowe znaczenie zagadnień poruszanych w ramach zajęć
db - uczestniczył w większości zajęć i docenia społeczno-kulturowe znaczenie zagadnień poruszanych w ramach zajęć
bdb - uczestniczył w prawie wszystkich zajęciach i bardzo dobrze postrzega społeczno-kulturowe znaczenie zagadnień poruszanych w ramach zajęć
Literatura
W. Kawecki, Ewangelia w obrazach. Teologia w obrazach Caravaggia, Sandomierz 2012.
G. Santambrogio, E. Sam, Ewangelia w obrazach, Kielce 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: