Teologia życia mistycznego/Theology of mystical life WT-DTE-SMTM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1. Na płaszczyźnie wiedzy:
Student zdobywa konieczna wiedzę do podjęcia pracy naukowej. Poznaje metody pracy
naukowej na poziomie magisterium; rozpoznaje i dokonuje kwalifikacji materiału na podstawie określonych metod badawczych na gruncie teologii; posiada wiedzę dotyczącą formalnej i metodologicznej struktury pracy naukowej; objaśnia i podsumowuje gromadzony materiał zarówno w podjętym przez niego zagadnieniu, jak również w zagadnieniach zaproponowanych do pracy w ramach seminarium naukowego.
EK 2. Na płaszczyźnie umiejętności:
Student wykorzystuje zdobytą wiedzę. Na jej podstawie analizuje zebrany materiał badawczy;
sporządza właściwy plan pracy naukowej; konstruuje systemy pracowania materiału;
weryfikuje własne badania a także uczestniczy w weryfikacji pracy innych studentów; ustala
kryteria i właściwości wobec przygotowywanych prac i opracowań.
EK 3. Na płaszczyźnie kompetencji:
Student posiada właściwa postawę krytyczna wobec treści opracowywanych; wyraża
swoje opinie i włącza się w dyskusje w ramach zajęć; pracuje w zespołach
przygotowujących materiał naukowy; podejmuje odpowiedzialność za treści prezentowane
jako dorobek naukowy; jest kreatywny wobec nowych koncepcji pracy naukowej na gruncie teologii.
Kryteria oceniania
EK 1. Z karesu wiedzy:
Ndst (2): nie posiada podstawowej wiedzy dotyczące pracy naukowej; nie wie na czym polega seminarium naukowe.
Dst (3): posiada podstawową wiedzę dotyczącą pracy naukowej; zna elementarne metody pracy naukowej, potrafi gromadzić materiał badawczy i dokonać jego klasyfikacji.
Db (4); interesuje się podejmowana problematyką; przygotowuje interesujące zagadnienia do pracy w ramach seminarium; dobrze opanował metody badawcze.
Bdb (5): rozwija się pod względem naukowym; proponuje nowe tematy i nowe rozwiązania; posiada własne koncepcje opracowania zagadnień poruszanych w ramach seminarium.
EK 2. W zakresie umiejętności:
Ndst (2): nie posiada podstawowych umiejętności pracy naukowej; nie potrafi tworzyć własnego warsztatu badawczego.
Dst (3): posiada umiejętność właściwego opracowania badanego materiału naukowego.
Db (4): proponuje i wprowadza rozwiązania problemów teologicznych; jest aktywny w dyskusjach w ramach seminarium; poszukuje odpowiedzi na postawione problemy.
Bdb (5): potrafi zaproponować oryginalne tematy pracy naukowej i posiada koncepcje ich rozwinięcia; poszukuje nowych metod pracy naukowej; rozwija swój warsztat naukowo-badawczy.
EK 3. W ramach kompetencji społecznych:
Ndst (2): nie widzi możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy.
Dst (3): wdraża poznany materiał pobieżnie i ogólnikowo, nie rozwija metod pracy naukowo-badawczej, pozostając na poziomie podstawowym.
Db (4): posiada umiejętność wykorzystania warsztatu badawczego do rozwiązań, które posiadają znaczenie eklezjalne czy też ogólno-społeczne.
Bdb (5): potrafi pracować interdyscyplinarnie; śledzi zachodzą zmiany w problematyce nauki oraz jej metod. Wychodzi z inicjatywami nowych rozwiązań.
Metody weryfikacji efektów kształcenia: wykazanie dorobku naukowego na poszczególnych etapach seminarium naukowego
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie założonych celów kształcenia.
- O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z:
- dorobku oraz zaawansowania w pracy naukowo-badawczej: dst-dst plus 50-60%, db-db plus 60-85%, bdb 85-100%
- obecności na zajęciach: dst- od 65%; db-65-95%, bdb-95-100%
Metody dydaktyczne: wykład z prezentacją multimedialną, praca w grupach połączona z analizą tekstów, dyskusja nad problemami z zakresu teologii, dyskusja nad zagadnieniami dotyczącymi metodologii w teologii.
Literatura
Lektura:
S. Urbański, Mistyka polska, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2011.
Literatura:
J. Aumann, Zarys historii duchowości, Kielce 1993.
F. Asti, Teologia della vita mistica, Citta del Vaticano 2009.
M. Chmielewski, Metodologiczne problemy posoborowej teologii duchowości katolickiej, Lublin 1999.
Cz. Parzyszek, Życie konsekrowane w posoborowym nauczaniu Kościoła, Ząbki 2007.
M. Zawada, Homo desiderans Deum. Dynamika pragnienia Boga w wymiarze antropologiczno – duchowym, Kraków 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: