Eklezjologia i prakseologia apologijna WT-DTE-SEP
1. Istota seminarium naukowego, jego wybór, rodzaje seminariów, zadania kierownika seminarium i uczestników, atmosfera 0pracy
2. Definicja, zadania i przedmiot teologii
3. Loci theologici, sprawa naukowości teologii
4. Próba ookreślenia teologii kontekstualnych (teologia kultury, teologia mediów)
5. Rodzaje prac promocyjnych, ich elementy, strona merytoryczna i strona formalna
6. Przypisy i odsyłacze – ich rola i funkcja, rodzaje przypisów, ogólne zasady konstruowania przypisów, reguły szczegółowe
7. Przypisy i odsyłacze – ćwiczenia praktyczne
8. Charakterystyka tematu pracy, jego wybór przez uczestników rozpoczynających udział w seminarium
9. Przypisy i odsyłacze – ćwiczenia praktyczne
10. Organizacja procesu pisania pracy
11. Charakterystyka planu, tworzenie, prezentacja i szlifowanie planu przez poszczególnych członków seminarium
12. Refleksja nad literaturą pracy i jej podziałem; dzielenie się doświadczeniami z kwerendy; z wykorzystania źródeł elektronicznych
13. Kompletowanie literatury podmiotu i przedmiotu
14. Rozpoczęcie redagowania wybranego rozdziału przez uczestników początkujących
15. Dzielenie się owocami pisania prac przez starszych uczestników seminarium
16. Istota metody w teologii i jej podstawowe składniki (komponenty); metody interdyscyplinarne w obrębie teologii; metody w „teologiach pogranicza”
17. Konstrukcja głównych elementów pracy (strona tytułowa, wstęp, rozdziałym zakończenie)
18. Elementy formalne wstępu, jego redakcja, szkic wstępu a jego końcowy kształt
19. Zakończenie: warunki właściwego zakończenia, objętość
20. Podział bibliografii
21. Podział bibliografii – ćwiczenia na przykładach pisanych prac
22. Cytowanie, parafrazowanie – ćwiczeniaNajczęstsze błędy na przykladach wybranych fragmentów prac
23. Edycja i formatowanie tekstu
24. Ostatnia redakcja prac najstarszych uczestników
25. Uwagi korektorskie
26. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac
27. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac
28. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac
29. Obrona – zebranie doświadczeń starszych uczestników seminarium
30. Określenie zadań wakacyjnych
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przez kolejne 3 lata pracy na seminarium studenci poznają i wdrażają reguły pracy naukowej, ostrzą narzędzia pisarstwa naukowego, dążą do podtrzymywania relacji mistrz – uczeń, uczą się przyjaznego dalogu i dyskusji, odkrywają wartość naukową i osobistą rzetelnie redagowanych prac dyplomowych.
Opis ECTS:
10 - udział w seminarium
20 - przygotwanie do zajęć
60 - pisanie pracy
Kryteria oceniania
Uczestnik mojego seminarium magistranckiego ma obowiązek:
na roku III - wybrać ten, określić wstępnie plan, wjeść dobrze w arkana pisania pracy (przypisy, zbieranie bibliografii), napisać 1 rozdział:
na roku IV - skompletować bibliografię (oczytać się i zebrać całą potrzebną literaturę), napisać kolejny rozdział lub rozdziały:
na roku V - napisać ostatni rozdział, zredagować wstęp, zakończenie, sporządzić wykaz bibliografii, przygotować edycję pracy i ją obronić.
Analogicznie, choć z innymi interwałami czasowymi, pracujemy na seminarium doktoranckim.
Literatura
H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura, media, teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
Dzidek T., Kamykowski Ł., Napiórkowski A. (Red.), Teologia fundamentalna, t. IV, Poznanie teologiczne, Kraków 2006.
Szymik J., W poszukiwaniu teologicznej głębi literatury. Literatura piękna jako locus theologicus, Katowice 1994.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Przybylska R., Przyczyna W., Pisownia słownictwa religijnego, Tarnów 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: