Metodologia pracy naukowej WT-DTE-MEPN
Ćwiczenia mają wyposażyć słuchacza w odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu metodologii pisania pracy naukowej, ze szczególnym uwzględnieniem teologii. W czasie zajęć pozna on ogólną teorię nauki, jej klasyfikacje i kanony a także główne sposoby rozumowania, by na tej bazie zobaczyć specyfikę metod stosowanych w teologii. Następnie zostanie omówiony sposób konstruowania pracy naukowej oraz korzystania i zapisu źródeł. Słuchacz będzie miał okazję poznać główne zasady prawidłowego stosowania języka polskiego i pisowni słownictwa religijnego. To wszystko ma go przygotować do podjęcia decyzji o wyborze seminarium, na którym napisze pracę naukową z dziedziny teologii.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - ma pogłębioną wiedzę o specyfice metodologicznej teologii;
W2 - zna zasady prawidłowej pisowni w języku polski, szczególnie szczególnie w zakresie słownictwa religijnego;
U1 - posiada umiejętności badawcze w zakresie teologii;
U2 - potrafi prawidłowo konstruować pracę naukową z zakresu teologii.
Kryteria oceniania
Efekt W1:
- na ocenę bardzo dobrą prezentuje pogłębioną wiedzę o specyfice metodologicznej teologii we wszystkich jej dyscyplinach
- na ocenę dobrą prezentuje ogólną wiedzę o specyfice metodologicznej teologii we wszystkich jej dyscyplinach;
- na ocenę dostateczną prezentuje wiedzę o specyfice metodologicznej teologii tylko w wybranych jej dyscyplinach;
Efekt W2:
- na ocenę bardzo dobrą zna i potrafi prawidłowo stosować zasady pisowni w języku polskim, szczególnie w zakresie słownictwa religijnego;
- na ocenę dobrą zna zasady prawidłowej pisowni w języku polskim, szczególnie w zakresie słownictwa religijnego;
- na ocenę dostateczną zna zasady prawidłowej pisowni w języku polskim, bez uwzględnienia słownictwa religijnego.
Efekt U1:
- na ocenę bardzo dobrą posiada i potrafi korzystać z umiejętności badawczych w zakresie teologii;
- na ocenę dobrą posiada umiejętności badawcze w zakresie teologii, ale nie potrafi ich wykorzystać;
- na ocenę dostateczną posiada wybiórcze umiejętności badawcze w zakresie teologii.
Efekt U2:
- na ocenę bardzo dobrą potrafi prawidłowo konstruować pracę naukową w zakresie teologii;
- na ocenę dobrą zna zasady prawidłowej konstrukcji pracy naukowej w zakresie teologii;
na ocenę dostateczną zna wybiórcze zasady prawidłowej konstrukcji pracy naukowej w zakresie teologii.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: