Inkubator przedsiębiorczości (warsztaty) WT-DTE-IP
ajęcia koncentrują się na uruchomieniu myślenia kreatywnego oraz przedsiębiorczości i zdobyciu umiejętności nieustannego rozwijania procesów umysłowych. Na zajęcia składają się ćwiczenia aktywizujące, kształcące kreatywność poprzez ćwiczenia rozwijające twórczość eksploracyjną, kombinatoryjną, transformacyjną.
- Innowacyjność i kreatywność oraz przedsiębiorczość - rozpoznanie umiejętności
- proces generowania myśli twórczych
- Metoda 6 kapeluszy
- teoria góry lodowej i bariery komunikacyjne
- Metoda dialogu: król i królowa
- dialog i transformacja konfliktu
- Kurs kreatywnego pisania
- postawy i role w zespołach
- leadership i jego rodzaje
- zarządzanie wiedzą i zasobami
- rozpoznanie kwestii prawnych w przedsiębiorczości
|
W cyklu 2025/26_Z:
Zajęcia koncentrują się na uruchomieniu myślenia kreatywnego oraz przedsiębiorczości i zdobyciu umiejętności nieustannego rozwijania procesów umysłowych. Na zajęcia składają się ćwiczenia aktywizujące, kształcące kreatywność poprzez ćwiczenia rozwijające twórczość eksploracyjną, kombinatoryjną, transformacyjną. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
DL_W15 DL_W16 DL_U07 DL_U16 DK_K03
- Wykształcenie umiejętności dialogu i kreatywności szczególnie w reakcji na sytuacje kryzysowe.
- umiejętność oceny konfliktu oraz sytuacji otwierającej się na kreatywność
- świadomość posiadania postawy dialogu i umiejętności kreatywności
- wypracowanie podstawowego warsztatu dialogu i kreatywności
Nakład pracy studenta
30 godz. – aktywne uczestnictwo w wykładzie
15 godz. – przygotowanie do wykładu i lektura zaleconych publikacji
10 godz. – analiza omawianych zagadnień i ich przyswojenie
5 godz. – prace zaliczeniowe i konsultacje z prowadzącym zajęcia
60 godz. – razem 2 punkty ECTS
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
1. Obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności)
2. Aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach, czytanie wybranych tekstów, oglądanie zadanych filmów)
3. Bieżące wypełnianie krótkich prac warsztatowych.
Na ocenę składa się suma ocen z prac wykonywanych podczas zajęć.
Literatura
E. de Bono, Metoda 6 kapeluszy, Poznań 2018.
K. Schmidt, Trening kreatywności, Gliwice 2011.
Steven Johnson: Steven Johnson: Skąd się biorą dobre pomysły | TED Talk
Pełna moc możliwości: Jacek Walkiewicz at TEDxWSB - YouTube
Literatura uzupełniająca
Collins Jim, Od dobrego do wielkiego.
De Bono Edward, Sześć kapeluszy czyli sześć sposobów myślenia, Wydawnictwo Medium, Warszawa 1996
De Bono Edward, Naucz się myśleć kreatywnie, Wydawnictwo Prima, Warszawa 1998
De Bono Edward, Jak być bardziej interesującym, Rebis, Poznań 1999
Szmidt J. Krzysztof, Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów, trenerów, wyd Helion, Gliwice 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: