Dialog międzyreligijny i pomoc humanitarna/Interfaith Dialogue and Humanitarian Aid WT-DTE-DMIP
Zakres tematów:
Podstawy międzynarodowej pomocy charytatywnej
organizacje pomocowe w Polsce
Pomoc Kościołowi w Potrzebie – idea i historia
Pomoc Kościołowi w Potrzebie – działalność sekcji polskiej
Pomoc Kościołowi w Potrzebie – działalność międzynarodowa
Prześladowania chrześcijan na świecie
chrześcijaństwo na styku Azji, Europy i Afryki
Źródła współczesnych prześladowań
Dyskryminacja chrześcijan w Europie Zachodniej
Terroryzm islamski
Podstawy teologiczne dialogu międzyreligijnego
Miejsca modlitwy i miejsca święte w religiach świata
Modlitwa w religiach świata
Ofiara w religiach świata
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza:
1. Student zna główne zagadnienia dialogu międzywyznaniowego i pomocy humanitarnej
2. zna elementy podstawowej metody teologicznej
3. zapoznaje się z podstawową literaturą przedmiotu
umiejętności:
1. student potrafi rozróżnić poszczególne dyscypliny teologiczne
2. poprawnie posługuje się metodologią w swoich pracach, tworzy plan badań i referat
3. recenzuje prace innych w zakresie danej dyscypliny.
kompetencje społeczne:
1. student potrafi dyskutować na temat metodologii w nauce,
2. poszukuje różnych podejść do teologii fundamentalnej i wdraża je w pracy naukowej
3. pracuje w grupie w celu określenia nowych problemów w teologii fundamentalnej i sposobów ich rozwiązywania.
ECTS 7: 1 pkt uczestnictwo w seminairum 2 pkt – poszukiwanie i badanie źródeł 3 pkt – pisanie pracy naukowej (magisterium, licencjat kanoniczny) 1 pkt – przygotowanie do zaliczenia (referat)
Kryteria oceniania
1. praca w grupach, analiza wybranych tekstów, dyskusja,
2. ocena stopnia zaawansowania przygotowania pracy naukowej, aktywny udział w zajęciach
Kryteria oceny:
Wiedza:
niedostateczna (fail - 2): student nie posiada podstawowej wiedzy na temat dialogu międzywyznaniowego i pomocy humanitarnej,
dostateczny (3): zna elementarne metody dialogu międzywyznaniowego i pomocy humanitarnej,
dobry (4): opanował zakres dialogu międzywyznaniowego i pomocy humanitarnej
bardzo dobry (5): zna konkretne zagadnienia z zakresu dialogu międzywyznaniowego i pomocy humanitarnej
Umiejętności:
niezadowalające (2): student nie potrafi wypracować własnego warsztatu badawczego,
dostateczny (3): posiada umiejętność poprawnego przetwarzania danych naukowych,
dobra (4): podejmuje próby rozwiązania postawionych problemów naukowych,
bardzo dobry (5): proponuje i opracowuje oryginalne tematy prac naukowych.
Kompetencje społeczne:
niezadowalające (2): student nie umie wykorzystać zdobytej wiedzy z zakresu metodologii,
dostateczny (3): rozpoznaje społeczny kontekst pracy naukowej, ale nie rozwija metod badawczych,
dobry (4): wykorzystuje metodę badawczą do rozwiązywania problemów kościelnych i społecznych,
bardzo dobry (5): pracuje w sposób interdyscyplinarny; śledzi zachodzące zmiany w problematyce dialogu międzywyznaniowego oraz pomocy humanitarnej i jej metod.
Literatura
Waldemar Cisło, Paweł Stachnik, Imigranci u bram. Kryzys uchodźczy i męczeństwo chrześcijan XXI w., Biały Kruk 2017.
Werenfried Van Straaten, Where God Weeds, 3rd ed., Aid to the Church in Need 1988.
Eugeniusz Sakowicz, Dialogue and Identity and Other Studies, Wydawnictwo KUL 2020
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: