Badania i projekty WT-DTE-BIP
Zagadnienia są podzielone wg następującego schematu:
1. Części pozamerytoryczne badań i realizacji projektów:
1.1. Potencjalne źródła finansowania badań naukowych i projektów,
1.2. Stan wiedzy nt. potencjalnego tematu badań naukowych,
1.3. Dorobek naukowy kierownika projektu,
1.4. Dokumentacja konkursowa.
2. Elementy składowe wniosku:
2.1. Cel naukowy projektu (problem, jaki wnioskodawca podejmuje się rozwiązać, stawiane pytania lub hipotezy badawcze),
2.2. Znaczenie projektu (dotychczasowy stan wiedzy, uzasadnienie podjęcia problemu badawczego, uzasadnienie nowatorskiego charakteru badań, znaczenie wyników projektu dla rozwoju danej dziedziny i dyscypliny naukowej),
2.3. Koncepcja i plan badań (ogólny plan badań, szczegółowe cele badawcze, wyniki badań wstępnych, analiza ryzyk),
2.4. Metodyka badań (sposób realizacji badań, metody, techniki i narzędzia badawcze, metody analizy i opracowania wyników, urządzenia i aparatura wykorzystywana w badaniach),
2.5. Literatura,
2.6. Budżet projektu.
3. Recenzja projektu.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Posiada wiedzę nt. źródeł i zasad finansowania badań naukowych; orientuje się w podstawach procedur służących do pozyskiwania (i rozliczania) funduszy na potrzeby projektów naukowych.
UMIEJĘTNOŚCI
Potrafi przygotować – z pomocą Promotora – wniosek o grant naukowy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Rozumie potrzebę nieustannego rozwijania i pogłębiania kompetencji zawodowych i osobistych, a zwłaszcza pozyskiwania i analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dyscypliną.
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu obejmować będzie dwie składowe:
- pisemną pracę na wybrany przez Studenta temat.
-- praca przygotowana zostanie wg schematu tzw. krótkiego opisu projektu zgodnie z wytycznymi NCN-u.
-- co najwyżej (sic!) pięciostronnicowa praca pisemna w języku polskim zawierająca:
1) cel naukowy projektu (opis problemu do rozwiązania, stawiane pytania lub hipotezy badawcze);
2) znaczenie projektu (dotychczasowy stan wiedzy, uzasadnienie podjęcia problemu badawczego, uzasadnienie nowatorskiego charakteru badań, znaczenie wyników projektu dla rozwoju danej dziedziny i dyscypliny naukowej);
3) koncepcję i plan badań (ogólny plan badań, szczegółowe cele badawcze, wyniki badań wstępnych, analiza ryzyk);
4) metodykę badań (sposób realizacji badań, metody, techniki i narzędzia badawcze, metody analizy i opracowania wyników, urządzenia i aparatura wykorzystywane w badaniach)
5) wykaz literatury dotyczącej problematyki projektu (spis literatury przedstawiający pozycje uwzględnione w opisie projektu, zawierające pełne dane bibliograficzne).
-- zawarcie wszystkich powyższych punktów, w tym odniesienie się do literatury tematu, jest obowiązkowe i brak któregokolwiek jest podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
-- maksymalna objętość: 5 stron A4.
-- dopuszczalne formatowanie tekstu: marginesy górny i dolny min. 1,5 cm, marginesy boczne min. 2 cm, krój Times New Roman lub ekwiwalentny, rozmiar min. 11 punktów, pojedyncza interlinia.
- drugim elementem jest test jednokrotnego wyboru z treści merytorycznych przedstawianych podczas spotkań.
Skala ocen:
- projekt: 60%,
- test: 40%.
0-50,99% - ndst,
51-60,99% - dst,
61-70,99% - dst+,
71-80,99% - db,
81-90,99% - db+,
91-100% - bdb.
Literatura
Cottrell S., Podręcznik umiejętności studiowania, Poznań 2007.
Janus T., Wnioski grantowe bez tajemnic, Warszawa 2016: http://bbn.uksw.edu.pl/sites/default/files/wnioski_grantowe_bez_tajemnic.pdf
Ozorowski M., Przewodnik dla piszących pracę naukową, Warszawa 2006.
Seweryniak H. – Sitkowska K. – Robak M., Kultura – Media – Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
Jan napisać wniosek o finansowanie badań naukowych, (praca zbiorowa), Rada Młodych Naukowców Warszawa 2013: http://rmn.org.pl/images/PORADNIK%20RMN.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: