Badania i projekty WT-DTE-BIP
1. Podstawowe definicje i zasady postępowania w prowadzeniu pracy badawczej.
2. Zaznajomienie z działaniem systemu badań naukowych.
3. Realizacja projektu badawczego.
4. Przegląd źródeł finansowania badań
Omówione zostaną konkursy prowadzone dla młodych pracowników nauki oraz doktorantów przez NCN, MNiSW, FNP oraz UE.
5. Przykłady realizacji grantów badawczych (NPRH).
6. Przykłady realizacji grantów upowszechniających naukę (publikacje).
7. Wdrożenie w pisanie projektu badawczego.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Posiada wiedzę nt. źródeł i zasad finansowania badań naukowych; orientuje się w podstawach procedur służących do pozyskiwania (i rozliczania) funduszy na potrzeby projektów naukowych.
UMIEJĘTNOŚCI
Potrafi przygotować – z pomocą Promotora – wniosek o grant naukowy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Rozumie potrzebę nieustannego rozwijania i pogłębiania kompetencji zawodowych i osobistych, a zwłaszcza pozyskiwania i analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dyscypliną.
Literatura
Cottrell S., Podręcznik umiejętności studiowania, Poznań 2007.
Janus T., Wnioski grantowe bez tajemnic, Warszawa 2016: http://bbn.uksw.edu.pl/sites/default/files/wnioski_grantowe_bez_tajemnic.pdf
Ozorowski M., Przewodnik dla piszących pracę naukową, Warszawa 2006.
Seweryniak H. – Sitkowska K. – Robak M., Kultura – Media – Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
Jan napisać wniosek o finansowanie badań naukowych, (praca zbiorowa), Rada Młodych Naukowców Warszawa 2013: http://rmn.org.pl/images/PORADNIK%20RMN.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: