Egzegeza Mk 14 WT-DMI-ME
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza: Student zna założenia metody historyczno-krytycznej i potrafi ją stosować przy interpretacji rozdziału 14. Ewangelii Marka. Student tłumaczy tekst grecki na język polski, dokonuje delimitacji i analizuje kontekst kolejnych perykop, zapoznaje się z propozycjami struktur oraz oddziela materiał tradycji od elementów redakcyjnych. Student objaśnia tekst wykorzystując osiągnięcia współczesnej egzegezy. Na ostatnim etapie wskazuje kerygmat tekstu.
Umiejętności: Student potrafi samodzielnie przetłumaczyć tekst grecki, dokonać delimitacji tekstu, wskazać jego kerygmat. Posługując się komentarzami potrafi dokonać badań literackich i przeprowadzić egzegezę.
Kompetencje: Student jest kompetentny w zakresie metody historyczno-krytycznej. Potrafi ją zastosować także do innych tekstów Ewangelii.
Kryteria oceniania
Wiedza:
- na ocenę 2 (ndst): nie zna nawet podstawowych informacji na zadany temat
- na ocenę 3 (dst): zna tylko podstawowe informacje z danego tematu
- na ocenę 4 (db): zna dobrze tematykę, ale bez szczegółów
- na ocenę 5(bdb): zna nawet szczegóły.
Umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi przedstawić nawet podstawowych informacji; nie potrafi też lub nie chce ich znaleźć samodzielnie
- na ocenę 3 (dst): student słabo przedstawia problematykę
- na ocenę 4 (db): student dosyć umiejętnie przedstawia problematykę
- na ocenę 5 (bdb): student przedstawia problematykę w sposób perfekcyjny, wzorcowy.
Kompetencje: Oceniany jest stopień przygotowania do publicznego zabierania głosu w tej problematyce.
Na ocenę końcową składają się:
1. Ocena za sposób prezentacji
2. Ocena za wiedzę okazaną na egzaminie.
Ocena końcowa jest średnią ważoną ze sposobu prezentacji (1/3) i oceny za wiedzę (2/3).
Literatura
Evans C.A., Mark 8:27 - 16:20 (WBC 34b), Nashville 2001.
Focant C., L'evangile selon Marc (CbNT 2), Paris 2004.
Dschulnigg P., Das Markusevangelium (ThKNT 2), Stuttgart 2007.
Yarbro Collins A., Mark (Hermeneia), Minneapolis 2007.
Marcus J., Mark 8 - 16 (AncB 27A), New Haven - London 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: