Zintegrowany marketing medialny WT-DKS-ZMM
Treści merytoryczne:
Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania mediami w kampanii marketingowej (wady i zalety poszczególnych mediów, podstawy planowania mediów, praktyczne ćwiczenia w dopasowywaniu medium odpowiedniego do komunikatu oraz tworzenie komunikatu pod kątem produktu, konsumenta i zastosowanego środka komunikacji)
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Student:
- wymienia przykłady produktów medialnych _W
- opisuje sposoby wykorzystania badań medialnych _W
- analizuje przekazy reklamowe w marketingu medialnym _U
- dobiera działania marketingowe odpowiednio do marki i grupy docelowej _U
- krytycznie odbiera komunikaty promocyjne w mediach _K
- wykazuje kreatywność we wskazaniach znanych osób, doborze eventów i innych form promocji w marketingu medialnym _K
Opis ECTS:
Aktywny udział w zajęciach: 30
Przygotowanie do zajęć: 10
Praca własna, warsztatowa: 20
Suma godzin: 60
Liczba ECTS: 60/30=2
Kryteria oceniania
1) efekt kształcenia: wymienia przykłady produktów medialnych
- na ocenę 2 (ndst) - nie zna żadnych produktów medialnych
- na ocenę 3 (dst) – zna produkty medialne, ale nie potrafi ich analizować
- na ocenę 4 (db) - poprawnie określa rodzaje produktu medialnego w podziale na poziomy i
formy
- na ocenę 5 (bdb) - potrafi swobodnie poruszać się wśród pojęć dotyczących produktu medialnego, potrafi obrazowo wytłumaczyć cykl życia produktu, uzasadnić dlaczego produkt medialny jest dobrem wyjątkowym
2) efekt kształcenia: opisuje sposoby wykorzystania badan medialnych
- na ocenę 2 (ndst) - nie zna powodów stosowania badań medialnych
- na ocenę 3 (dst) - zna podstawowe powody stosowania badań medialnych
- na ocenę 4 (db) -potrafi wskazać praktyczne przykłady zastosowania badań medialnych
- na ocenę 5 (bdb) - zna metody, wskaźniki i korzyści z badań medialnych
3)efekt kształcenia: analizuje przekazy reklamowe stosowane w marketingu medialnym
- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi wskazać przekazu reklamowego
- na ocenę 3 (dst) - potrafi wskazać przekaz reklamowy, ale nie potrafi dokonać analizy
- na ocene 4 (db) - potrafi wskazać cele przekazu reklamowego i dokonać analizy
- na ocenę 5 (bdb) - dokonuje kompletnej, krytycznej analizy przekazów reklamowych
4) efekt kształcenia: dobiera działania reklamowe odpowiednie do marki i grupy docelowej
- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi określić co to grupa docelowa i marka, nie potrafi podać przykładów działań marketingowych
- na ocenę 3 (dst) – wskazuje podstawowe działania marketingowe, zna definicje marki i grupy docelowej
- na ocenę 4 (db) – podaje przykłady działań marketingowych właściwych dla marki i grupy docelowej
- na ocenę 5 (bdb) – wskazuje działania marketingowe oraz proponuje nowe rozwiązania dopasowane do marki i grupy docelowej
5)efekt kształcenia: krytycznie odbiera komunikaty reklamowe i promocyjne w mediach
- na ocenę 2 (ndst) – nie odróżnia komunikatu reklamowego od pozostałych treści w mediach
- na ocenę 3 (dst) – potrafi podać przykłady komunikatów reklamowych stosowanych przez media
- na ocenę 4 (db) – krytycznie odbiera komunikaty marketingowe, potrafi wskazać ich nadawcę, cele i stosowane środki
- na ocenę 5 (bdb) – odbiera komunikaty marketingowe w sposób krytyczny i dojrzały, potrafi określić szanse na osiągniecie celu po zastosowaniu określonego komunikatu
6) efekt kształcenia: wykazuje kreatywność we wskazaniach znanych osób, doborze eventów i innych form promocji stosowanych w marketingu medialnym
- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi zaproponować żadnych form promocji
- na ocenę 3 (dst) – potrafi zaproponować różnorakie formy promocji
- na ocenę 4 (db) – potrafi w sposób właściwy dobrać odpowiednie formy promocji i dokonać autooceny własnych pomysłów
- na ocenę 5 (bdb) – dąży do wypracowania jak najlepszych rozwiązań poprzez właściwą ocenę własnych pomysłów i poddawanie ich krytyce innych osób
Literatura
A. Jupowicz-Ginalska, Marketing Medialny, 2010
A. J. Silk (red.), Czym jest marketing?, 2008
S. White, Marketing dla żółtodziobów, 2002
B. Dobek-Ostrowska,Podstawy komunikowania społecznego, 1999
A. Czarnecki, R. Korsak, Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, 2001
A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, 2009
S. Lance, J. Woll, Mała niebieska księga reklamy, 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: