Podcasty WT-DKS-WOP
- https://ectcder (w cyklu 2021/22_L)
Tematy podejmowane na zajęciach:
1. Podcasty - definicja i ogólna charakterystyka
2. Treściowe i formalne zróżnicowanie podcastów
3. Podcasting i podcast a produkcja radiowa
4. Podcasty w Polsce
5. Podcasty zagraniczne
6. Warsztat podcastera
7. Sposoby nagrywania podcastów
8. Montaż podcastów
9. Sposób dystrybucji podcastów
10. Przyszłość podcastów jako nowoczesnej formy audio
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK nr 1 - wiedza - posiada wiedzę dotyczącą podcastingu; potrafi krytycznie ocenić dostępne nowości techniczne dla rozwoju mediów audio.
EK nr 2 - umiejętności - zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.
EK nr 3 - umiejętności - potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów
EK nr 4 - kompetencje - uczestniczy we współczesnej komunikacji radiowej interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami
Nakład pracy studenta/studentki
30 godzin - aktywny udział w zajęciach
3 godziny - konsultacja z prowadzącym
10 godziny - przygotowanie studenta do wykładu
17 godzin - praca własna/ przygotowanie do kolokwium
Kryteria oceniania
EK nr 1 - wiedza - posiada wiedzę dotyczącą podcastingu; potrafi krytycznie ocenić dostępne nowości techniczne audio.
Na ocenę:
5 - Bardzo dobrze zna pojęcie dotyczące podcastingu, bardzo dobrze zna dostępne na rynku nowości techniczne audio.
4 - W stopniu dobrym zna pojęcie dotyczące podcastingu, dobrze zna dostępne na rynku nowości techniczne audio.
3 - W stopniu dostatecznym zna podstawowe pojęcia dotyczące podcastingu oraz dostępne na rynku nowości techniczne audio.
2- Nie zna podstawowych zna pojęć dotyczących podcastingu, nie zna obecnych na rynku nowości technicznych audio.
EK nr 2 - umiejętności - zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.
5- bardzo dobrze zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.
4 – w stopniu dobrym zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.
3 - w stopniu dostatecznym zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.
2 - nie zna form zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.
EK nr 3 - umiejętności - potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów
5 - na poziomie bardzo dobrym potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów
4- na poziomie dobrym potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów
3- w sposób dostateczny potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów
2- nie potrafi krytycznie interpretować medialnych przekazów audio występujących w formie podcastów
EK nr 4 - kompetencje - uczestniczy we współczesnej komunikacji radiowej interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami
5 - wyróżnia się uczestnictwem we współczesnej komunikacji radiowej interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami
4 - czynnie uczestniczy we współczesnej komunikacji radiowej interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami
3 - biernie obserwuje komunikację radiową interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami
2 - nie uczestniczy we współczesnej komunikacji radiowej, nie interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami
Praktyki zawodowe
Literatura
Bonini T., The “Second Age” of Podcasting: Reframing Podcasting as a New Digital Mass Medium, „Quaderns del CAC” 2015, nr 41 (18), s. 21–30.
Bottomley A.J., Podcasting: A Decade in the Life of a “New” Audio Medium, „Journal of Radio and Audio Media” 2015, nr 22 (2), s. 164–169.
E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015.
Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015.
Goban-Klas T., Radiomorfoza w kontekście ewolucji, adaptacji i konwergencji mediów, „Studia Medioznawcze” 2006, nr 26, s. 15–22.
Stachyra G., Gatunki audycji w radiu sformatowanym, Lublin 2008.
Stachyra G., Współczesne gatunki radiowe jako konglomeraty i kolekcje, w: E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015, s. 25–49.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: