Teologia środków społecznego przekazu. Media audiowizualne WT-DKS-STS
1-3.Kwestie metodologiczne: specyfika i odrębność teologii mediów w systemie nauk teologicznych oraz medioznawczych.
4. Ewolucja nauki Kościoła wobec środków społecznego przekazu.
5. Teologia mediów wizualnych i audiowizualnych.
6. Zmaganie cywilizacji werbalnej oraz wizualnej w perspektywie teologii mediów.
7-15. Kwestie formalne i metodologiczne: umiejętność określenia i wyboru źródeł i problematyki badawczej, struktura i układ pracy, kolejność rozdziałów, język
obiektywny, rozmaitość podziałów wewnętrznych, system redagowania odnośników i
przypisów, kwestie lingwistyczne, stylistyczne i ortograficzne, zapis bibliograficzny,
redagowanie tekstu naukowego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
TMA_W12 TMA_U01 TMA_U03 TMA_K05
Student potrafi napisać i zredagować tekst naukowy: pracę magisterską lub dysertację doktorską.
30h - uczestnictwo w seminarium
30h - konsultacje z promotorem
30h - zbieranie i selekcja materiałów
120h - redakcja tekstu pracy
210h - 7 punkty ECTS
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Dla studentów I r. - student potrafi sformułować i sprecyzować problem
badawczy oraz ułozyc plan pracy; przeprowadza badania na podstawie analizy
wyróżnionych źródeł; umie formułować krytyczne wnioski oraz prawidłowo
redagować zapisy dotyczące literatury naukowej.
Dla studentów II r. - sukcesywne przedstawienie kolejnych rozdziałów pracy
magisterskiej lub doktorskiej.
Kryterium oceny stanowi krytyczna analiza przedstawionych przez studentów -
magistrantów i doktorantów - planów i tresci poszczególnych czesci ich prac
Literatura
Podstawowa: Media i dziennikarstwo w nauczaniu Jana Pawła II, red. A. Lewek, Warszawa 2008.
J. Majka, Metodologia nauk teologicznych, Wrocław 1995.
Metodologia teologii praktycznej, red. W. Przyczyna, Kraków 2011.
H. Seweryniak, Teologie na progu domu, " Kultura-media-Teologia", nr 1/2010, s. 11 nn.
Pomocnicza:
A. Adamski, Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfiguracje komunikacji społecznej, Warszawa 2012.
G. Łecicki, Media audiowizualne w nauczaniu Jana Pawła II, Warszawa 2013.
G. Łecicki, Teologia mediów audiowizualnych jako wyzwanie XXI wieku,
"Kultura-Media-Teologia", nr 10/2012, s. 8 - 17.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: