Społeczeństwo komunikacyjne WT-DKS-P-SSK
W ramach seminarium licencjackiego słuchacz zdobędzie wiedzę o zasadach pisania pracy badawczej, sposobie zbierania materiałów, prowadzeniu badań empirycznych, wyciąganiu wniosków, ich interpretowaniu oraz zastosowaniu praktycznemu. Seminarium jest prowadzone według ściśle określonego kalendarza, które uwzględnia: przygotowanie rozprawy na temat naukowych zainteresowań, prezentacji pojęć z zakresu społeczeństwa komunikacyjnego, przygotowanie bibliografii, zaprezentowanie tematu pracy z opisem i wyjaśnieniem poszczególnych elementów tematu, skonstruowanie planu pracy. Do zaliczenia kolejnych semestrów seminariów konieczne jest: a) złożenie podania o zatwierdzenie tematu pracy i napisanie do niej wstępu, b) napisanie części teoretycznej pracy i przeprowadzenie badań, a następnie c) napisanie części empirycznej pracy i przygotowanie wniosków.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
EK1 (DL_W19) - zna podstawowe zasady języka polskiego (pisowni i wymowy), środki stylistyczne, retoryczne i erystyczne oraz zasady przygotowania dysertacji:
2 (ndst) - nie opanował zasad języka polskiego (pisowni i wymowy), środki stylistyczne, retoryczne i erystyczne oraz zasady przygotowania dysertacji;
3 (dst) - w ograniczonym zakresie opanował zasady języka polskiego (pisowni i wymowy), środki stylistyczne, retoryczne i erystyczne oraz zasady przygotowania dysertacji;
4 (db) - potrafi ocenić poprawność stosowania zasad języka polskiego (pisowni i wymowy), środki stylistyczne, retoryczne i erystyczne oraz zasad przygotowania dysertacji;
5 (bdb) - potrafi w sposób prawidłowy korzystać z zasad języka polskiego (pisowni i wymowy), środki stylistyczne, retoryczne i erystyczne oraz zasad przygotowania dysertacji;
EK2 (DL_U21) - potrafi prowadzić badania i samodzielnie redagować ich wyniki w postaci pracy dyplomowej:
2 (ndst) - nie opanował zasad prowadzenia badań i redagowania ich wyników w postaci pracy dyplomowej;
3 (dst) - opanował zasady zasady prowadzenia badań i redagowania ich wyników w postaci pracy dyplomowej;
4 (db) - potrafi prowadzić badań i redagować ich wyników w postaci pracy dyplomowej;
5 (bdb) - potrafi ocenić prowadzone badani i ich wyniki.
EK2 (DL_K08) - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w zespołach projektowych i zdolny do porozumiewania się z osobami reprezentującymi inne dziedziny:
2 (ndst) - nie jest przygotowany do uczestnictwa w zespołach projektowych i nie jest zdolny do porozumiewania się z osobami reprezentującymi inne dziedziny;
3 (dst) - jest gotowy w sposób bierny do uczestnictwa w zespołach projektowych i do porozumiewania się z osobami reprezentującymi inne dziedziny;
4 (db) - jest gotowy do uczestnictwa w zespołach projektowych i nie jest zdolny do porozumiewania się z osobami reprezentującymi inne dziedziny;
5 (bdb) - jest gotowy do inicjowania działań w zespołach projektowych i do porozumiewania się z osobami reprezentującymi inne dziedziny;
Kryteria oceniania
Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest:
1. Regularne i aktywne uczestnictwo w zajęciach;
2. Wypełnianie zadań wyznaczanych podczas każdych zajęć;
3. Oddawanie w wyznaczonym terminie poszczególnych części pracy.
Literatura
Uchwała Rady Wydziału Teologicznego UKSW w sprawie standardów przygotowania prac dyplomowych na WT UKSW w Warszawie.
H. Seweryniak, Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
M. Ozorowski, Przewodnik dla piszących pracę naukową, Warszawa 2006.
J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdańsk 2002.
B. Gębski, Wprowadzenie do metodologii badań społecznych. Problemy konstruowania modeli jakościowych badanych zjawisk, Warszawa 2008.
E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2009.
J. W., Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.
D. Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2010.
P. Siuda, Metody badań online, Bydgoszcz 2016.
R. V. Kozinets, Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: