Warsztat korespondenta i reportera TV II WT-DKS-P-SPWT2
- https://wydzialy.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/12/2025/04/Warsztat-korespondenta-i-reportera-TV-II-WT-DKS-P-SPWT2.pdf
- https://Teams (w cyklu 2022/23_L)
Głównym celem zajęć jest omawianie i ćwiczenie podstawowych formy komunikacji dziennikarstwa telewizyjnego. Zasady zachowania się przed kamerą i posługiwania się kamerą i mikrofonem. Redagowanie tekstu, sposoby wypowiadania się, budowanie dramaturgii przekazu. Tworzenie kompozycji informacji mówionej z obrazem. Rozróżnianie form dziennikarskich i wiedza na temat ich zastosowań. Analiza specyfiki pracy korespondenta i zasad działania reportera.
Uczestnicy zajęć biorą udział w rejestracjach różnych form wystąpień przed kamerą oraz wspólnie analizują nagrania. Wykonują również samodzielne zadania reporterskie z wykorzystaniem środków audiowizualnych, w tym montażu.
W ramach zajęć stosowane są trzy metody dydaktyczne:
- informacyjna - przekazywanie konkretnej wiedzy na temat konstrukcji informacji dziennikarskiej i reguł stosowanych w procesie realizacji zdjęć, rejestracji dźwięku oraz montażu,
- konwersatoryjna - oglądanie przykładów informacji z analizą zastosowanych środków formalnych oraz wspólna analiza prac wykonanych przez studentów,
- ćwiczeniowa - wykonywanie konkretnych zadań audiowizualnych z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących obraz, dźwięk oraz zewnętrznych źródeł światła i programów do edycji. Zamieszczanie prac na wybranych platformach, w chmurze.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOŚCI
U1 - student potrafi tworzyć informacyjne przekazy medialne, sprawnie posługując
się językiem polskim
U2 - student potrafi tworzyć perswazyjne przekazy medialne, sprawnie posługując
się językiem polskim
U3 - student nabiera swobody wypowiadania się przed kamerą i mikrofonem,
U4 - student opanowuje umiejętność merytorycznego opracowania komunikatu,
U5 - student uzyskuje pogłębioną wiedzę praktyczną na temat języka mediów audiowizualnych i korzystania z urządzeń technicznych.
KOMPETENCJE
K1 -student jest odpowiednio przygotowany do pracy w zespole, rozumie swoją rolę w grupie zawodowej,
K2 - student prezentuje gotowość do stałego poszerzania wiedzy względem dynamicznie zmieniających się realiów komunikacji audiowizualnej,
K3 - student zachowuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji i wyrażaniu opinii.
Kryteria oceniania
Efekty U13, U14 :
* na ocenę bardzo dobrą
- student samodzielnie i sprawnie potrafi stworzyć na wysokim poziomie przekazy medialne, bardzo dobrze posługując się językiem polskim,
- student potrafi tworzyć na wysokim poziomie przekazy perswazyjne
- student z pełną swobodą wypowiada się przed kamerą i mikrofonem,
- student bardzo dobrze opanował umiejętność merytorycznego opracowania komunikatu,
- student utrwalił sobie pogłębiona wiedzę na temat języka mediów audiowizualnych i swobodnie korzysta z właściwych urządzeń technicznych,
* na ocenę dobrą
- student potrafi samodzielnie stworzyć na dobrym poziomie przekazy medialne, właściwie posługując się językiem polskim,
- student potrafi tworzyć na dobrym poziomie przekazy perswazyjne,
- student ze swobodą wypowiada się przed kamerą i mikrofonem,
- student dobrze opanował umiejętność merytorycznego opracowania komunikatu,
- student utrwalił sobie wiedzę na temat języka mediów audiowizualnych i korzysta z właściwych urządzeń technicznych,
* na ocenę dostateczną
- student potrafi stworzyć przekaz medialny, posługując się językiem polskim,
- student potrafi tworzyć na poziomie dostatecznym przekazy perswazyjne,
- student z wypowiada się przed kamerą i mikrofonem,
- student opanował umiejętność merytorycznego opracowania komunikatu naa poziomie dostatecznym,
- student posiada wiedzę na temat języka mediów audiowizualnych i korzysta z właściwych urządzeń technicznych,
Efekty K02 :
* na ocenę bardzo dobrą
-student jest bardzo dobrze przygotowany do pracy w zespole, w pełni rozumie swoją rolę w grupie zawodowej,
- student z pełnym zaangażowaniem prezentuje gotowość do stałego poszerzania wiedzy względem dynamicznie zmieniających się realiów komunikacji audiowizualnej,
- student zachowuje w wysokim stopniu ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji i wyrażaniu opinii.
* na ocenę dobrą
-student jest dobrze przygotowany do pracy w zespole, dobrze rozumie swoją rolę w grupie zawodowej,
- student prezentuje gotowość do stałego poszerzania wiedzy względem dynamicznie zmieniających się realiów komunikacji audiowizualnej,
- student zachowuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji i wyrażaniu opinii.
* na ocenę dostateczną
- student jest przygotowany do pracy w zespole, rozumie swoją rolę w grupie zawodowej na poziomie podstawowym,
- student dopuszcza gotowość do stałego poszerzania wiedzy względem dynamicznie zmieniających się realiów komunikacji audiowizualnej,
- student zachowuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji i wyrażaniu opinii w stopniu dostatecznym.
Szczegóły zasad oceny do ustalenia w grupach zajęciowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: