Strategia, planowanie i mierzenie skuteczności w PR WT-DKS-P-SPSP
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z procesem budowania strategii public relations. Punktem wyjścia jest zaznajomienie studentów z ogólną metodyką zarządzania strategicznego, ze szczególnym uwzględnieniem metodyki Strategicznej (Zrównoważonej) Karty Wyników.
Studenci poznają najważniejsze pojęcia i narzędzia planowania strategicznego: analizę interesariuszy, formułowanie celów strategicznych, dobieranie mierników i wskaźników strategicznych, tworzenia inicjatyw strategicznych, mierzenia skuteczności działań PR, ewaluacji działań strategicznych, budżetowania, a także tworzenia dokumentów strategicznych. Efektem zajęć jest strategia komunikacji PR przygotowana przez studentów, podzielonych na grupy projektowe.
Tematy zajęć:
1. Specyfika public relations na tle dziennikarstwa, marketingu, content marketingu, promocji i reklamy (2 jednostki zajęciowe).
2. Strategia jako systemowy plan działania.
3. Poziomy strategii: strategia ogólna, strategia biznesu, strategia funkcjonalna (public relations).
4. Strategiczna (Zrównoważona) Karta Wyników: uniwersalne narzędzie budowania efektywnej strategii.
5. Etapy wdrażania strategii PR: analiza interesariuszy (2 jednostki zajęciowe).
6. Etapy budowania strategii: wyznaczanie celów, określanie mierników i wskaźników (2 jednostki zajęciowe).
7. Etapy budowania strategii PR: dobór działań.
Instrumenty mierzenia efektywności public relations (2 jednostki zajęciowe).
8. Budżetowanie działań PR.
9. Etapy budowanie strategii PR - ewaluacja.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W 1. Student charakteryzuje przedmiot działań i specyfikę public relations w relacji do marketingu, reklamy, content marketingu.
W 2. Student zna podstawowe pojęcia i metody zarządzania strategicznego.
W. 3. Student definiuje takie pojęcia jak: interesariusze, cel strategiczny, miernik i wskaźnik strategiczny.
U1. Student stosuje w praktyce etapy projektowania strategii public relations.
U2. Student wykorzystuje w praktyce metody mierzenia działalność public relations.
U3. Student szacuje wydatki budżetowe na działania public relations, opierając się na poznanych metodykach.
U 4. Student konstruuje prezentację multimedialną oraz wypowiedź pisemną, będące rezultatem pracy zespołowej nad projektem zaliczeniowym.
K1. Student pracuje samodzielnie nad powierzonymi zadaniami
K2. Student współpracuje z innymi studentami w ramach zespołu projektowego.
Kryteria oceniania
W1, W2, W 3,
*Na ocenę bardzo dobrą:
- Student wyczerpująco charakteryzuje przedmiot działań i specyfikę public relations w relacji do marketingu, reklamy, content marketingu.
- Student szczegółowo przedstawia podstawowe pojęcia i metody zarządzania strategicznego.
- Student definiuje takie pojęcia jak: interesariusze, cel strategiczny, miernik i wskaźnik strategiczny.
* na ocenę dobrą:
- Student charakteryzuje przedmiot działań i specyfikę public relations w relacji do marketingu, reklamy, content marketingu.
- Student poprawnie przedstawia podstawowe pojęcia i metody zarządzania strategicznego.
- Student definiuje takie pojęcia jak: interesariusze, cel strategiczny, miernik i wskaźnik strategiczny.
* na ocenę dostateczną:
- Student na podstawowym poziomie odróżnia przedmiot działań i specyfikę public relations od przedmiotu działań i specyfiki marketingu, reklamy, content marketingu.
- Student definiuje takie pojęcia jak: interesariusze, cel strategiczny, miernik i wskaźnik strategiczny.
U1, U2, U3, U4
* na ocenę bardzo dobrą:
- Student prawidłowo wyznacza i realizuje etapy projektowania strategii public relations.
- Student wyczerpująco charakteryzuje i właściwie dobiera metody mierzenia działalność public relations.
- Student prognozuje wydatki budżetowe na działania public relations, opierając się na poznanych metodykach.
- Student konstruuje prezentację multimedialną oraz wypowiedź pisemną, będące rezultatem pracy zespołowej nad projektem zaliczeniowym.
* na ocenę dobrą:
- Student wyznacza i realizuje najważniejsze etapy projektowania strategii public relations.
- Student omawia dwie wybrane metody mierzenia działalność public relations.
- Student prognozuje wydatki budżetowe na działania public relations, opierając się na dwóch wybranych metodykach.
- Student konstruuje prezentację multimedialną oraz wypowiedź pisemną, będące rezultatem pracy zespołowej nad projektem zaliczeniowym.
* na ocenę dostateczną:
- Student wyznacza i realizuje najważniejsze etapy projektowania strategii public relations.
- Student omawia jedną wybraną metodę mierzenia działalność public relations.
- Student prognozuje wydatki budżetowe na działania public relations, opierając się na jednej wybranej metodyce.
- Student konstruuje prezentację multimedialną oraz wypowiedź pisemną, będące rezultatem pracy zespołowej nad projektem zaliczeniowym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: