Strategia, planowanie i mierzenie skuteczności w PR WT-DKS-P-SPSP
W trakcie zajęć poruszane są następujące tematy:
1. Specyfika public relations na tle dziennikarstwa, marketingu, content marketingu, promocji i reklamy.
2. Strategia jako systemowy plan działania.
3. Poziomy strategii: strategia ogólna, strategia biznesu, strategia funkcjonalna (public relations).
4. Etapy wdrażania strategii.
5. Instrumenty mierzenia efektywności public relations.
6. Budżetowanie działań PR.
7. Budowanie strategii komunikacji - ćwiczenia praktyczne.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student biegle rozróżnia przedmiot działań i specyfikę public relations od przedmiotu działań i specyfiki marketingu, reklamy, content marketingu.
2. Student zna podstawowe pojęcia i metody zarządzania strategicznego.
3. Student zna i potrafi zastosować w działaniu etapy wdrażania strategii.
4. Student zna i potrafi wykorzystać w praktyce metody mierzenia działalność public relations.
5. Student potrafi wymienić najważniejsze zasady budżetowania działań public relations.
6. Student potrafi przygotować symulację strategii public relations, uwzględniającą wizję i misję, cele strategiczne, program działań, mierniki i wskaźniki oraz prototypowy budżet.
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach (dopuszcza się 2 nieobecności nieusprawiedliwionych).
2. Aktywność na zajęciach.
3. Zaliczenie prac śródsemestralnych.
Zaliczenie pracy semestralnej.
Literatura
1. W. Chan Kim, Renée Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu, Warszawa 2018.
2. W. Budzyński, Public relations. Wizerunek-reputacja-tożsamość. Warszawa 2017.
3. Norbert Oruba, Strategia komunikacji w social mediach, Warszawa 2022.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: