Sieciowa gospodarka WT-DKS-P-SPS
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z najważniejszymi zagadnieniami gospodarki opartej na informacji i technologii sieciowej. Na zajęciach poruszane są kwestie związane z technologicznymi, ekonomicznymi społecznymi i kulturowymi kontekstami gospodarki sieciowej.
W zakresie umiejętności celem przedmiotu jest doskonalenie warsztatu tworzenia efektywnych przekazów perswazyjnych, właściwych dla komunikacji w opartej na sieciowości. Dodatkowym celem jest nabycie podstawowych umiejętności w zakresie analizy w standardzie User Experience, w odniesieniu do aplikacji sieciowych.
Zajęcia mają także rozwijać kompetencje studentów dotyczące pracy samodzielnej, krytycznego myślenia oraz prowadzenia dyskusji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student definiuje najważniejsze cechy gospodarki sieciowej oraz modelu gospodarki opartej na informacji
W2 - student charakteryzuje etapy rozwoju technologii sieciowych i związane z nimi kamienie milowe rozwoju gospodarki sieciowej
W3 - student definiuje pojęcie ekonomii współdzielenia
W4 - student wymienia i charakteryzuje modele biznesowe rynku aplikacji sieciowych
W5 - student opisuje proces analizy aplikacji sieciowych, zgodnej z metodyką User Experience
U1 - student konstruuje perswazyjne komunikaty medialne, dotyczące produktów i usług sieciowej gospodarki
U2 - student analizuje aplikację sieciową na podstawie standardów User Experience
K1 - student pracuje samodzielnie
K2 - student współpracuje w ramach zespołu projektowego
Kryteria oceniania
kryteria W 1, W2, W3, W4, W5
Na ocenę bardzo dobrą:
- student wymienia wszystkie cechy gospodarki sieciowej oraz modelu gospodarki opartej na informacji
- student wymienia i charakteryzuje wszystkie najważniejsze etapy rozwoju technologii sieciowych oraz wszystkie kamienie milowe rozwoju gospodarki sieciowej
- student definiuje pojęcie ekonomii współdzielenia i podaje adekwatne przykłady jej zastosowania
- student wyczerpująco wymienia i charakteryzuje modele biznesowe na rynku aplikacji sieciowych
- student wymienia i opisuje metody analizy aplikacji sieciowych, zgodnych ze standardem User Experience
Na ocenę dobrą:
- student wymienia najważniejsze cechy gospodarki sieciowej oraz modelu gospodarki opartej na informacji
- student wymienia i charakteryzuje większość najważniejszych etapów rozwoju technologii sieciowych oraz wszystkie kamienie milowe rozwoju gospodarki sieciowej
- student definiuje pojęcie ekonomii współdzielenia oraz podaje przynajmniej jeden adekwatny przykład jej zastosowania
- student wymienia i charakteryzuje najważniejsze modele biznesowe na rynku aplikacji sieciowych
- student wymienia i opisuje co najmniej trzy metody analizy aplikacji sieciowych, zgodnych ze standardem User Experience
Na ocenę dostateczną:
- student wymienia co najmniej dwie cechy gospodarki sieciowej oraz modelu gospodarki opartej na informacji
- student wymienia i charakteryzuje co najmniej trzy najważniejsze etapy rozwoju technologii sieciowych oraz wszystkie kamienie milowe rozwoju gospodarki sieciowej
- student definiuje pojęcie ekonomii współdzielenia
- student wymienia i charakteryzuje co najmniej trzy modele biznesowe na rynku aplikacji sieciowych
- student wymienia i opisuje co najmniej jedną metodę analizy aplikacji sieciowych, zgodnych ze standardem User Experience
Kryteria U1, U2
Na ocenę bardzo dobrą:
- student tworzy w pełni efektywny przekaz perswazyjny, dotyczący produktów i usług sieciowej gospodarki,
- student kompleksowo analizuje aplikację sieciową, opierając się na poznanych metodach badawczych, zgodnych ze standardem User Experience
Na ocenę dobrą:
- student tworzy efektywny przekaz perswazyjny, dotyczący produktów i usług sieciowej gospodarki
- student dokonuje poprawnej analizy większości funkcjonalności aplikacji sieciowej, opierając się na poznanych metodach badawczych, zgodnych ze standardem User Experience
Na ocenę dostateczną:
- student tworzy poprawny przekaz perswazyjny, dotyczący produktów i usług sieciowej gospodarki
- student dokonuje poprawnej analizy co najmniej dwóch funkcjonalności aplikacji sieciowej, opierając się na poznanych metodach badawczych, zgodnych ze standardem User Experience
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: