Programowanie internetowe WT-DKS-P-SPPI
1. Wprowadzenie: Jak wykorzystać tworzenie oprogramowania do rozwoju produktów internetowych? Możliwości wykorzystania AI do wspomagania tworzenia kodu.
2. (JS) Zmienne, typy danych i struktury danych: tablice i słowniki.
3. (JS) Sterowanie programem: funkcja, warunek, pętla, rekurencja.
4. (JS) Przetwarzanie tekstu. Wyrażenia regularne (RegExp).
5. (JS) Programowanie i projektowanie zorientowane na obiekty (OOP).
6. Interakcja interfejsu strony www z JavaScript. Zdarzenia i timery. Drzewo dokumentu (DOM).
7. (JS) Walidacja formularzy.
8. (JS) Tworzenie prostych narzędzi webowych (1)
9. (JS) Tworzenie prostych narzędzi webowych (2)
10. Czym jest algorytm i jak mierzyć jego wydajność - na przykładach skryptów na stronie www.
11. (PHP) Uruchamianie prostych programów na serwerze www.
12. (PHP) Szablony stron www. Wykorzystanie zmiennych, pętli i warunków.
13. (PHP) Skrypty zapisujące dane po stronie serwera.
14. (PHP+SQL) Skrypty z bazą danych.
15. Instalowanie i obsługa systemu zarządzania treścią (CMS) na przykładzie WordPress.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
U1. Potrafi napisać prosty program dodający interakcję do strony www.
U2. Potrafi zaprojektować w sposób autorski interfejs aplikacji www.
U3. Potrafi pracować w interdyscyplinarnym zespole i znaleźć w nim optymalną rolę dla siebie.
K1. Wykonuje samodzielnie i starannie zadania projektowe i dostarcza je w terminie.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest: a) aktywny udział w zajęciach w laboratorium komputerowym (punkt za każdy udział w labie z możliwością podwyższenia), b) wykonanie zadań projektowych, każde punktowane oddzielnie według informacji przekazanej przez prowadzącego. Warunkiem uwzględnienia punktacji jest wykonanie wszystkich zadań projektowych.
P1 - Punktacja za aktywny udział w zajęciach wynosi od 0 - 100% (z wagą 25%)
P2 - Punktacja za wykonane zadania jest naliczana oddzielnie za każde zadanie, a następie sumowana w zakresie od 0 - 100% (z wagą 25%), gdzie P2 = 100% * SUM(Z1..Zn) / MAX(Z1..Zn)
OK - Ocena końcowa (gwarantowana) wyliczana jest według wzoru:
OK = 4 * (0,25 * P1 + 0,75 * P2) + 1, zaokrąglone do pełnej oceny od 2 do 5 według ogólnych zasad matematycznych zaokrąglania.
W SKRÓCIE: 3/4 punktów otrzymuje się za zadania, 1/4 punktów za aktywną obecność na zajęciach. Do zaliczenia trzeba otrzymać przynajmniej połowę możliwych do uzyskania punktów.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Mozilla Developer Network, https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn_web_development/Core/Scripting
2. Haverbeke M., Zrozumieć Javascript. Wprowadzenie do programowania, Gliwice 2015.
3. PHP Manual, http://www.php.net/manual/
4. SQL As Understood By SQLite, http://sqlite.org/lang.html
LIteratura uzupełniająca:
1. Celko J., SQL. Zaawansowane techniki programowania, Warszawa 2008.
2. Gutmans A., Bakken S., Rethans D., PHP5 Power Programming, Prentice Hall 2004.
3. Sommerville I., Inżynieria oprogramowania, Warszawa 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: