Organizacja projektów, warsztatów i szkoleń edukacyjno-medialnych WT-DKS-P-SPOP
Studenci poznają podstawowe zagadnienie związane z zarządzaniem projektami oraz zastosowanie ich w przygotowaniu warsztatów i szkoleń. Poznają rolę interesariuszy i zapoznają się z charakterystyką osób mających wpływ na projekt lub biorących udział w warsztatach. Studenci dowiedzą się co wpływa na skuteczniejsze przekazywanie wiedzy oraz poznają techniki aktywizacji uczestników szkoleń. Zapoznają się z formami angażującymi odbiorcę szkolenia, będą znali rolę pytań w procesie nauczania. Ich zadaniem będzie zrozumieć, że przekazywanie wiedzy jest mniej efektywne od rozbudzenia w odbiorcy ciekawości poznawczej. Rola nauczyciela/wykładowcy/szkoleniowca zostanie przedstawiona jako rola przewodnika, partnera w procesie zdobywania wiedzy. Studenci będą w stanie określić cechy dobrego prowadzącego i organizatora.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK nr 1 - umiejętności - posiada umiejętności tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych
EK nr 2 - umiejętności - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców
EK nr 3 - umiejętności - potrafi pracować w zespole, rozumie swoją w nim rolę
EK nr 4 - kompetencje społeczne - jest przygotowany do samodzielnej pracy,
powierzone zadania wykonuje starannie i terminowo
Nakład pracy studenta/studentki
30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
20 godz. - przygotowanie do prezentacji i na test
10 godz. - osobiste obserwacje lub zdobywanie doświadczeń szkoleniowych
60 godz. – razem
2 punkty ECTS
Kryteria oceniania
EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i kolokwium końcowym.
EK nr 1
na ocenę 2 - nie potrafi tworzyć prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizować przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych
na ocenę 3 - posiada podstawową umiejętność tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych.
na ocenę 4 - posiada średniozaawansowaną umiejętność tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych.
na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych.
EK nr 2
na ocenę 2 - nie posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców.
na ocenę 3 - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, ale nie dobiera swoich argumentów w sposób rzeczowy, z poszanowaniem rozmówcy, samodzielny.
na ocenę 4 - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, ale w dużej mierze dobrze dobiera argumenty, z poszanowaniem rozmówcy, wykazuje się samodzielnością.
na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, poprzez bardzo trafny dobór argumentów, z poszanowaniem rozmówcy, wykazuje się samodzielnością, wiedzą i doświadczeniem.
EK nr 3
na ocenę 2 - nie potrafi pracować w zespole, rozumie swoją w nim rolę
na ocenę 3 – pełni podstawowe role w zespole, nie rozumie w nim swojej roli, nie wykazuje się inicjatywą
na ocenę 4 – potrafi pracować w zespole, rozumie w nim swoją rolę, wykazuje się inicjatywą
na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością pracy w zespole, przyjmuje różne role w zależności od potrzeb, potrafi być zarówno członkiem zespoły, jak i pełnić funkcję lidera, wykazuje się inicjatywą
EK nr 4
na ocenę 2 - nie jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo
na ocenę 3 – w stopniu podstawowym jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane terminowo, bez należytej staranności
na ocenę 4 - jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo
na ocenę 5 - wyróżnia się samodzielnością w pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo
Zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej. W przypadku zmiany sytuacji pandemicznej, w oparciu o wytyczne władz uczelni oraz wydziału, forma zajęć będzie mogła ulec zmianie. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa i weryfikowana listą obecności. W trakcie semestru dopuszcza się możliwość trzech nieobecności. W trakcie semestru możliwe są testy weryfikujące wiedzę studenta z uprzednio przerobionego materiału lub zadanych lektur. Zaliczenie przedmiotu możliwe jest tylko przy: 1) posiadaniu wymaganej obecności, 2) zaliczeniu pracy śródsemestralnej w formie testu wiedzy, 3) końcowego zaliczenia semestralnego poprzez przygotowanie ram organizacyjnych szkolenia w formie prezentacji.
Literatura
Hyla M., Przewodnik po e-learningu, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2016.
Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych, wyd. RM, Warszawa 2018.
Sarnacka-Smith A., Siła różnic w zespole. Jak indywidualnie potrzeby i motywacje przekuć na wartość i wspólny cel, wyd. MTB Biznes, 2019.
Silberman M., E. Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2016.
Trocki M. (red.), Nowoczesne zarządzenie projektami, Wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
Trocki M., P. Wyrozębski (red.), Planowanie przebiegu projektów, Wyd. SGH, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: